آموزش روش پرایس اکشن در تحلیل تکنیکال

پرایس اکشن یکی از روش‌های معروف معاملاتی است که امروزه در بسیاری از بازارهای مالی از جمله بورس سهام کارایی دارد. این روش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و شما برای این که بتوانید به یک معامله‌گر موفق تبدیل شوید و یا به عنوان یک تریدر فنی فعالیت خود را در یک بازار مالی مثل بازار سرمایه ادامه دهید نیاز دارید که با این موضوع آشنایی کامل داشته باشید.

ما در این مطلب قصد داریم کمی عمیق تر درباره این روش صحبت کنیم و اطلاعات مهمی را در خصوص آن در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین در صورتی که شما هم جز افرادی هستید که به روش‌های تحلیل تکنیکال برای ورود به دنیای تریدرها علاقه دارید به شما توصیه می‌کنیم حتما این مطلب را به دقت مطالعه کنید.

توجه کنید روش پرایس اکشن یک روش کلی است که شامل مباحث و موارد زیادی میشود، ما در این مقاله قصد آموزش این مباحث را نداریم بلکه هدف اصلی از نگارش این متن، معرفی و آشنایی بیشتر مخاطب با این روش تحلیلی است.

انواع استراتژی‌های معاملاتی

قبل از آن که قصد داشته باشیم درباره روش پرایس اکشن صحبت کنیم بهتر است به این موضوع بپردازیم که کلا چند نوع استراتژی معاملاتی داریم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که به صورت کلی استراتژی‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید هر یک از آنها را در معاملات خود مورد استفاده قرار دهید ولی با این وجود برخی از این استراتژی‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

اما میتوان تمامی استراتژی‌های معاملاتی را در دو دسته کلی قرار داد:

  • استراتژی‌های معاملاتی بر اساس تحلیل تکنیکال
  • استراتژی های معاملاتی بر اساس تحلیل بنیادی

استراتژی‌های معاملاتی که بر اساس متدهای تحلیل تکنیکال طراحی شده اند، خود انواع مختلفی دارند. برای مثال استراتژی‌های مبتنی بر الگوهای هارمونیک یا الگوهای هندسی تحلیل تکنیکال یکی از استراتژی‌های مهم در بین روش‌های معاملاتی است. به عنوان نمونه استراتژی استفاده از الگوهای قیمتی مثل سقف دوقلو و کف دوقلو، الگوی سر وشانه و … از جمله این روش‌ها است که بسیاری از تریدرهای موفق از این روش استفاده می‌کنند. معمولا در این روش از یک سری از الگوهای ثابت برای معامله استفاده می شود. همچنین برخی از استراتژی‌های معاملاتی تکنیکالی هستند که از انواع اندیکاتورها برای طراحی سیستم معاملاتی استفاده کرده اند.

برای اطلاع بیشتر در این باره به مقاله بهترین استراتژی معاملاتی بر اساس اندیکاتورها مراجعه کنید.

همچینین استراتژی‌های مبتنی بر تحلیل بنیادی نیز یکی از روش های مهم معاملاتی است که البته موضوع بحث این مقاله نیست.

انواع روش‌های مبتنی بر تحلیل تکنیکال

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با برخی از روش‌های مبتنی بر تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی آشنا کنیم که این موضوع نیز برای ورود به جمع تریدرها برای شما ضروری است. به صورت کلی چند نوع روش برای انجام این کار وجود دارد که ما در این بخش برخی از آنها را به شما معرفی می کنیم.

برخی از روش‌های مبتنی بر تحلیل تکنیکال عبارتند از:

آموزش گام به گام تحلیل بنیادی برای انتخاب سهم مناسب

برای دانلود کتاب آموزش گام به گام تحلیل بنیادی روی لینک زیر کلیک کنید.

آیا میخواهید در بورس به موفقیت برسید؟ آیا نمیدانید چگونه یک سهم را از منظر بنیادی تحلیل کنید؟ نبود منبع آموزشی مناسب در زمینه تحلیل بنیادی انگیزه ای شد تا در یک کتاب آموزشی به زبانی کاملا ساده و کاربردی، به کمک تصاویر گویا و آموزش گام به گام، روش انتخاب یک سهم را بر اساس نکات بنیادی آموزش داده ایم. قطعا این روش آموزشی را در هیچ کجا پیدا نخواهید کرد! این کتاب الکترونیکی را به تمام کسانی که می خواهند در بازار بورس به موفقیت مستمر برسند توصیه میکنیم .

خرید و دانلود کتاب (قیمت با تخفیف: 45 هزار تومان)

استفاده از نمودار قیمتی (چارت) نقطه اشتراک تمامی روش‌های تحلیلی تکنیکالی است که برای تحلیل بازارهای مالی استفاده می شود، در این روش شما می توانید با استفاده از نمودار کندل استیک روند صعودی و نزولی سهم خود را به سادگی مشاهده کنید. اما هر کدام از این روش ها تفاوت هایی با یکدیگر دارند که همین تفاوت ها باعث بوجود آمدن یک روش کلی به نام “پرایس اکشن” شده است.

متدهای تحلیل تکنیکال به علت ماهیت ریاضی وار و قابلیت سیستماتیک کردن از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. این کار باعث می شود تا شما بتوانید استراتژی های معاملاتی خود را به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کنید و در نتیجه می توانید معاملات موفقیت آمیزی را داشته باشید. امروزه برای هر یک از متدهای تحلیل تکنیکال روش های معاملاتی بسیار زیادی وجود دارد که شما می توانید هر یک از آنها را انتخاب کرده و به آن عمل کنید. بنابراین برای موفقیت در معاملات حتما سعی کنید ابتدا متد تحلیل تکنیکال خود را انتخاب کرده و بعد از آن اقدام به انتخاب استراتژی معاملاتی خود کنید.

بیشتر بخوانید: استراتژی معاملاتی مبتنی بر حجم (پول هوشمند).

روش پرایس اکشن چیست؟

روش پرایس اکشن یکی از روش های معاملاتی بر اساس مفاهیم تحلیل تکنیکال است که به نمودار قیمت و رفتار حرکتی آن توجه ویژه‌ای دارد و شما می توانید نقاط ورود و خروج خود را به عنوان یک تریدر مشخص کرده و به این شکل معاملات پرسودتر و موفقیت آمیزی را داشته باشید. شاید یکی از مهم ترین عواملی که باعث می شود تا بسیاری از افراد از روش پرایس اکشن استفاده کنند این است که در این روش داده ها بر روی نمودارهای ساده‌ای به نمایش گذاشته می شوند که مطالعه و بدست آوردن اطلاعات از آن ها بسیار ساده است و هر کسی با کمی اطلاعات در این زمینه می تواند اقدام به انجام آن کند. یک نکته مهم که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید این است که در این روش تحلیل فاندامنتال و همین طور برخی از ابزار تحلیل تکنیکال (مثل اندیکاتورها) کاملا نادیده گرفته می شوند و نمودار قیمت به ساده ترین شکل ممکن مورد بررسی قرار میگیرند.

روش پرایس اکشن

معامله گری به روش پرایس اکشن چه مزایایی دارد؟

با استفاده از این روش به راحتی هرچه تمام می توان داده های خام قیمتی را در نمودارهایی به شکل گرافیکی نمایش داد و با استفاده از این نمودارها نیز اطلاعات بسیار زیادی را درباره روند قیمت هر سهام می توان بدست آورد. همانطور که می دانید الگوهای مختلف نمی توانند به شما در یک بازه زمانی محدود سود زیادی برسانند و حتی گاهی اوقات می توانند ضررهایی را نیز برای شما در پی داشته باشند. به عنوان مثال اگر شما قصد داشته باشید که بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید الگوهایی که در بازه های زمانی کوتاه مورد استفاده قرار می گیرند ممکن است به شما این اطلاعات را بدهند که این معامله ضرر دارد و بهتر است که آن را انجام ندهید ولی در صورتی که در بازه زمانی بلندتر به آن نگاه کنید متوجه می شوید که سود زیادی را برای شما دارد. استفاده از روش پرایس اکشن این امکان را برای شما فراهم می کند تا از میان داده های بی نظم قیمتی که به شما ارائه می شود یک الگوی منظم را استخراج کنید که این الگو نشان دهنده ارتباط بین خریداران و فروشندگان است.

برخی از ویژگی های معامله گرهای پرایس اکشن

به شخصی که از روش پرایس اکشن برای معاملات خود استفاده می کند معامله گر پرایس اکشن گفته می شود. یکی از مهم ترین ویژگی های این اشخاص این است که همه چیز را ساده می بینند و به همین علت نیز معمولا سود زیادی را از معامله های خود بدست می آورند. از دیگر ویژگی‌های این اشخاص می توان به کلی نگر بودن آنها اشاره کرد که به نوعی رمز موفقیت آنها به شمار می آید. این افراد معمولا برای این که تصمیم بگیرند که آیا می توانند وارد یک معامله بشوند یا خیر فاکتورهای مختلف را با یکدیگر ترکیب می کنند و از نتیجه آنها تصمیم خود را می گیرند. از جمله فاکتورهای مهمی که در تصمیم این تریدرها از اهمیت زیادی برخوردار است می توان به مواردی همچون نوسانات قیمت، الگوهای نموداری، حجم معاملات و دیگر اطلاعات بازار اشاره کرد.

در روش پرایس اکشن به چه مواردی توجه میشود؟

فلسفه روش پرایش اکشن کاملا مشخص است و از اسم این روش که از دو کلمه پرایس (Price) به معنی قیمت و (Action) به معنی حرکت، کاملا مشخص است که در این روش تنها به رفتار و حرکات قیمت توجه میشود. تریدر در این روش خود را درگیر اندیکاتورها و الگوهای عجیب و غریب نمیکند و در عوض به خطوط حمایت و مقاومت، روند کوتاه مدت و بلند مدت قیمت توجه میکند و با ذهنی باز به معامله میپردازد. بررسی کندل‌ها (کندل شناسی) نیز یکی دیگر از مواردی است که در روش پرایس اکشن مورد توجه است.

جمع بندی و نکات پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم تمامی مواردی که شما باید درباره روش پرایس اکشن بدانید را برای شما بیان کنیم. روش پرایس اکشن امروزه به عنوان یکی از بهترین روش های معاملاتی به شمار می آید که بسیاری از تریدرهای موفق از آن استفاده می کنند. البته این موضوع به آن معنی نیست که هر شخصی می تواند با استفاده از این روش به موفقیت دست پیدا کند، بلکه شما باید فاکتورهای مختلفی را داشته باشید تا بتوانید با استفاده از این روش به موفقیت های بزرگ دست پیدا کنید. یکی از آنها آشنایی با روانشناسی بازار است. به هر حال نکات زیادی در زمینه روش پرایس اکشن همچنان باقی مانده است که در یک مقاله دیگر به آموزش آنها خواهیم پرداخت.

آموزش گام به گام تابلوخوانی پیشرفته در بورس

برای دانلود کتاب آموزش گام به گام تابلوخوانی پیشرفته روی لینک زیر کلیک کنید.

تابلوخوانی در کنار تحلیل بنیادی و تکنیکال، بعد سوم بورس است. همه چیز در تابلوی معاملات سهم وجود دارد، اطلاعاتی که شاید در نگاه اول کسی متوجه آنها نشود اما با یادگیری تکنیک های تابلو خوانی و بازار خوانی می توانید به اطلاعات زیادی دست پیدا کنید و بر این اساس معاملات پر سودتری داشته باشید. در کتاب آموزش تابلو خوانی پیشرفته به مطالبی خواهیم پرداخت که در هیچ کلاس یا کتابی به شما آموزش نمی دهند. تکنیک هایی که حاصل سالها تجربه در بازار سرمایه است.

خرید و دانلود کتاب (قیمت با تخفیف: 39 هزار تومان)

پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را نیز بخوانید
2 نظرات
  1. hassan bizhani می گوید

    salam kash dore price action ro mizashtin

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام
      در کانال vip به طور کامل آموزش داده شده
      برای دریافت این دوره به شماره 09229322075 در تلگرام پیام بدید.

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پکیج آموزش معاملات 90 درصدی

برای مشاهده توضیحات بیشتر، خرید و دانلود پکیج، روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده پکیج آموزشی