نرم افزار تحلیل تکنیکال

نرم افزار تحلیل تکنیکال چیست؟ شاید این سوال بسیاری از افراد تازه کار در بورس و بازارهای مالی باشد. نرم افزارهای تحلیلی یکی از ابزار کامپیوتری تحلیل تکنیکال هستند که می‌توانند به تحلیلگران تکنیکال بازارهای مالی کمک شایانی بکنند. تحلیل تکنیکال با نمودارها، اعداد و محاسبات ریاضی سر و کار دارد و خوب چه چیزی بهتر از یک نرم افزار کامپیوتری میتواند این کار را برای ما انجام دهد. کافی است اطلاعات گذشته یک سهم را به این نرم افزار بدهید تا نمودار ان را رسم کند و انواع محاسبات را بر روی چارت نمودار سهام انجام دهد.

در این مقاله قصد داریم به معرفی نرم افزارهای تحلیل تکنیکال بپردازیم. با ما همراه باشید تا با معروف ترین نرم افزارهای تحلیل تکنیکال آشنا شوید و بتوانید به کمک آنها قیمت‌های آینده را پیش بینی کنید و در بورس به سرمایه گذاری بپردازید.

نرم افزار تحلیل تکنیکال چیست؟

قبل از پیدایش نرم افزارهای تحلیل تکنیکال، تحلیلگران فنی نمودار قیمتی یک سهم را بر روی کاغذهای شطرنجی رسم می‌کردند و سپس بر روی نمودار شروع به تحلیل و موج شماری و رسم انواع خطوط زمانی و غیره می‌کردند. البته تحلیلگران فنی به نوعی از تحلیل کاغذی لذت می‌بردند و همین رسم خطوط بر روی کاغذ می‌توانست انها را بسیار سرگرم کند. در آن زمان تحلیل تکنیکال چندان پیشرفت نکرده بود و تعداد تحلیلگران فنی زیاد نبود. با رشد و توسعه فناوری رایانه ای و افزایش توجه جامعه سرمایه‌گذاران به تحلیل تکنیکال، کم کم نرم افزارهای تحلیل تکنیکی وارد عرصه شده اند.

یک نرم افزار تحلیل تکنیکال اطلاعات یک سهام (یا هر چیز دیگری) را که میتواند شامل قیمت های روزهای گذشته و حجم معاملات باشد، در ورودی دریافت میکند (به صورت آنلاین و یا آفلاین) و نمودار قیمت-زمان را رسم میکند. این نرم افزار دارای ابزار متنوعی برای تحلیل نمودار است. تحلیلگر بنا بر تجربه و دانش خود میتواند از ابزارهای مختلفی که هر نرم افزار دارد استفاده کند و قیمت‌های آینده را پیش بینی کند.

تحلیگران تکنیکی یا چارتیست‌ها چه کسانی هستند؟

تحلیلگر فنی کسی است که با توجه به شرایط قیمت‌های گذشته‌ی یک سهم به پیش بینی روند آینده سهم می‌پردازد. این روش به تحلیل تکنیکال معروف است. تحلیلگر فنی معمولا کاری به بنیاد و ارزش ذاتی یک شرکت ندارد و برای او قیمت همه چیز است! برای آشنایی با این روش تحلیلی مقاله تحلیل تکنیکال چیست را مطالعه کنید. با توجه به اینکه تمامی اطلاعات گذشته سهم در نمودار و چارت قیمتی سهم هویدا است، به تحلیلگرهای تکنیکی چارتیست نیز می‌گویند. زیرا او با زیر و رو کردن چارت سهم در تلاش برای پیش بینی روند آینده‌ی آن است.

برخی از نرم افزارهای تحلیل تکنیکال

در این قسمت به معرفی چند نرم افزار تحلیل تکنیکال محبوب خواهیم پرداخت که تمام نیاز شما به یک نرم افزار جامع را مرتفع خواهد کرد. شما می توانید بهترین نرم افزار تکنیکالی را متناسب با سبک معامله‌گری خود انتخاب نمایید. هر کدام از این نرم افزارها ویژگی خاص خودش را دارد و امکانات آنها تا حدودی باهم متفاوت است. البته همه آنها ابزرهای اصلی تحلیل تکنیکال را دارند و همه آنها از این نظر کامل هستند.

نرم‌افزار متاتریدر (MetaTrader)

نرم افزار متاتریدر یکی از نرم افزارهای پر کاربرد در تحلیل تکنیکال است که امکانات کاملی را در اختیار چارتیست ها قرار می‌دهد. با کمک این نرم افزار معامله‌گران می‌توانند اندیکاتورها و اکسپرت‌های خود را ایجاد کنند و بر اساس ابزار مختلف و روش معاملاتی خود از آن در تعیین نقاط ورود و خروج به معامله استفاده کنند.

پلتفرم تجاری متاترید MetaTrader  در نسخه های متفاوتی به بازار عرضه شده است که از تمام امکانات و خصوصیات لازم برای تجارت (trade) بر خوردار است. چارتیست‌ها می‌توانند از ابزار خطی و ترسیمی این نرم افزار استفاده کنند و انواع نمودارهای قیمتی و نوسانات واقعی قیمت‌ها را مشاهده کنند. انواع نمودارهای شمعی، میله ای و خطی در این نرم افزار پشتیبانی می‌شود. برای آشنایی با نمودار و اندیکاتورها مقاله اندیکاتور چیست را مطالعه کنید.

نرم‌افزار مفید تریدر ( Mofid Trader)

آموزش گام به گام تحلیل بنیادی برای انتخاب سهم مناسب

برای دانلود کتاب آموزش گام به گام تحلیل بنیادی روی لینک زیر کلیک کنید.

آیا میخواهید در بورس به موفقیت برسید؟ آیا نمیدانید چگونه یک سهم را از منظر بنیادی تحلیل کنید؟ نبود منبع آموزشی مناسب در زمینه تحلیل بنیادی انگیزه ای شد تا در یک کتاب آموزشی به زبانی کاملا ساده و کاربردی، به کمک تصاویر گویا و آموزش گام به گام، روش انتخاب یک سهم را بر اساس نکات بنیادی آموزش داده ایم. قطعا این روش آموزشی را در هیچ کجا پیدا نخواهید کرد! این کتاب الکترونیکی را به تمام کسانی که می خواهند در بازار بورس به موفقیت مستمر برسند توصیه میکنیم .

خرید و دانلود کتاب (قیمت با تخفیف: 45 هزار تومان)

نرم افزار مفید تریدر MofidTrader  یک نرم افزار ایرانی است که توسط کارگزاری مفید در اختیار سرمایه گذاران بازار بورس قرار گرفته است. این نرم افزار کاملا رایگان است و توسط شرکت متاکوت درست شده است. مفید تریدر علاوه بر نرم افزار در واقع یک سامانه معاملاتی است، یعنی شما می توانید در کنار استفاده از کاربرد های تحلیلی این نرم افزار، به خرید و فروش سهام بپردازید و سفارشات خود را نیز بصورت خودکار با مفید تریدر انجام دهید.

نرم‌افزار داینامیک تریدر (Dynamic Trader)

نرم افزار داینامیک تریدر (Dynamic Trader) یکی دیگر از نرم افزارهای تحلیل تکنیکال است. این نرم افزار از قوی‌ترین نرم افزارهای تحلیلی است که ابزارهای ویژه موج شماری و تحلیل زمانی را در خود جای داده است. نرم افزار داینامیک تریدر که بیش از ۱۵ سال است در زمینه ارائه بستر مناسب تحلیل فنی برای چارتیست‌ها عمل می‌کند و یکی از بهترین ابزارهای تحلیل تکنیکال بازار است. این نرم‌افزار توسط تیم نرم‌افزاری رابرت ماینر تولید شده و تاکنون ورژن‌های مختلفی از آن تولید و معرفی شده است. برای استفاده از این نرم افزار باید داده های سهام های مختلف را به آن وارد کنید.

نرم افزار آمی بروکر (Amibroker)

آمی بروکر یک نرم افزار خوش ساخت است که طرفداران زیادی در ایران دارد. زبان برنامه‌نویسی آن ویژوال ++C است و توسط یک شرکت در لهستان طراحی و منتشر شده است.

نرم افزار تحلیل تکنیکال آمی بروکر بسیار کاربر پسند است و به لحاظ امکانات یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای تحلیلی قلمداد می‌شود. برای استفاده از این نرم افزار نیز باید داده های مربوط به سهام را به آن وارد کنید.

نرم افزار TseClient  برای دریافت داده‌ی مربوط به سهام

برای استفاده از برخی از نرم افزارهای تحلیل تکنیکال ابتدا باید اطلاعات مربوط به سهامی را که میخواهید بررسی کنید را به آن وارد کنید. این اطلاعات را باید از جای دیگری بدست آورید. داده های مربوط به سهام بورس تهران را می‌توانید به کمک نرم افزار TseClient بدست آورید. این نرم افزار اطلاعات سهام مختلف را از بورس دریافت و در اختیار شما قرار میدهد و شما می‌توانید آن را وارد یک نرم افزار تحلیلی بکنید.

بهترین نرم افزار تحلیل تکنیکال کدام است؟

جواب این سوال میتواند کاملا شخصی باشد. هر کسی بنابر تجربه خود ممکن است یک نرم افزار را به شما معرفی کند. امکانات و کاربر پسند بودن دو فاکتور مهم در این زمینه است که باید به آن توجه کرد. بنابر تجربه شخصی نگارنده این مطلب، نرم افزار آمی بروکر را میتوان بهترین نرم افزار تحلیل تکنیکال نامید. این نرم افزار از تمامی قابلیت های لازم برای تحلیل فنی و بررسی نمودارها برخوردار است و کار با آن به نسبت ساده است و محیط جذاب تری برای کاربر فراهم کرده است.

جمع بندی

نرم افزار تحلیل تکنیکال میتواند ابزار لازم برای تحلیل تکنیکال نمودار سهام را در اختیار چارتیست‌ها قرار دهد. نرم افزارهای تحلیل تکنیکال انواع مختلفی دارند. هر کدام از آنها بنا بر روش معاملاتی مختلف میتواند پاسخ گوی نیاز سرمایه گذاران باشد. در این مقاله چند نرم افزار تحلیل تکنیکال را معرفی کردیم. در انتها بدانید این نرم افزارها بدون دانش و آگاهی تحلیلگر، به خودی خود نمیتواند هیچ کمکی به شما بکند. بنابراین اگر قصد دارید از یک نرم افزار تحلیل تکنیکال استفاده کنید باید با علم تحلیل فنی و ترفند های مختلف آن آشنا باشید.

آموزش گام به گام تابلوخوانی پیشرفته در بورس

برای دانلود کتاب آموزش گام به گام تابلوخوانی پیشرفته روی لینک زیر کلیک کنید.

تابلوخوانی در کنار تحلیل بنیادی و تکنیکال، بعد سوم بورس است. همه چیز در تابلوی معاملات سهم وجود دارد، اطلاعاتی که شاید در نگاه اول کسی متوجه آنها نشود اما با یادگیری تکنیک های تابلو خوانی و بازار خوانی می توانید به اطلاعات زیادی دست پیدا کنید و بر این اساس معاملات پر سودتری داشته باشید. در کتاب آموزش تابلو خوانی پیشرفته به مطالبی خواهیم پرداخت که در هیچ کلاس یا کتابی به شما آموزش نمی دهند. تکنیک هایی که حاصل سالها تجربه در بازار سرمایه است.

خرید و دانلود کتاب (قیمت با تخفیف: 39 هزار تومان)

پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را نیز بخوانید

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پکیج آموزش معاملات 90 درصدی

برای مشاهده توضیحات بیشتر، خرید و دانلود پکیج، روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده پکیج آموزشی