فرایند آموزش موثر در بورس

فرایند اصولی و صحیح آموزش بورس اهمیت بسیار زیادی در شکل گیری ‌یک معامله‌گر حرفه‌ای دارد. اگر قصد دارید به یک سرمایه‌گذار موفق در بورس تبدیل شوید، آموزش کافی نیست، بلکه آموزش موثر لازم است. منظور ما از آموزش موثر در بورس، آموزشی است که:

  • اولا مطالب را به صورت زنجیروار و گام به گام بیان کند و یک انسجام محتوایی در آموزش بورس را ارائه کند.
  • دوما مطالب مهم را از مطالب غیر ضروری‌ تفکیک و مشخص کند و به مسائل مهم‌تر بیشتر بپردازد.
  • سوما مطالب را به زبان ساده و کاملا قابل فهم بیان کند.

در این مقاله به فرایند آموزش موثر در بورس خواهیم پرداخت و مسیر درست آموزش و یادگیری بورس را مشخص خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مشکل اصلی یادگیری بورس برای مبتدیان

برای کسانی که تازه قصد دارند وارد بازار سرمایه یا بورس سهام بشوند، احتمالا قسمت‌های عملی ماجرا که شامل ثبت نام در سامانه سجام، دریافت کد بورسی و کار با پنل کارگزاری و انجام معاملات است کمی مبهم به نظر می‌رسد. اما دیر یا زود بالاخره موفق میشوند کد بورسی را دریافت کنند و در بورس اولین معامله خودشون را انجام دهند.

بعد از این ماجرا تازه مسئله اصلی این است که چه سهمی را باید بخرند و بر روی سهام چه شرکت‌هایی باید سرمایه گذاری کنند. بیشتر افراد در این مرحله بر اساس شنیده‌ها اقدام به خرید و فروش سهام میکنند و در نهایت بعد از مدتی با دیدن عدم بازدهی مناسب به فکر “آموزش” میافتند.

اینجا است که مشکل اصلی آغاز میشود. این افراد نمی‌دانند دقیقا چه چیزهایی را باید یاد بگیرند، چه چیزهایی واقعا به دردشان میخورد و با انبوهی از اطلاعات گسترده روبرو هستند. همین موضوع ممکن است بعضی افراد را نا امید کند و فکر کنند نمی‌توانند اصول سرمایه گذاری در بورس را به خوبی یاد بگیرند. از طرفی دیگر هم برخی افراد با کسب مختصر دانش بورسی، گمان میکنند همه چیز را میدانند!

آموزش گام به گام تحلیل بنیادی برای انتخاب سهم مناسب

برای دانلود کتاب آموزش گام به گام تحلیل بنیادی روی لینک زیر کلیک کنید.

آیا میخواهید در بورس به موفقیت برسید؟ آیا نمیدانید چگونه یک سهم را از منظر بنیادی تحلیل کنید؟ نبود منبع آموزشی مناسب در زمینه تحلیل بنیادی انگیزه ای شد تا در یک کتاب آموزشی به زبانی کاملا ساده و کاربردی، به کمک تصاویر گویا و آموزش گام به گام، روش انتخاب یک سهم را بر اساس نکات بنیادی آموزش داده ایم. قطعا این روش آموزشی را در هیچ کجا پیدا نخواهید کرد! این کتاب الکترونیکی را به تمام کسانی که می خواهند در بازار بورس به موفقیت مستمر برسند توصیه میکنیم .

خرید و دانلود کتاب (قیمت با تخفیف: 45 هزار تومان)

جهل مرکب در فرایند آموزش بورس

👈 هرگاه ما چیزی را نمی‌دانیم و قصد یادگیری آن را داریم، بابد بدانیم که:
در ابتدای کار، جهل ما مرکب است. یعنی حتی نمی‌دانیم که چه سوالاتی را بپرسیم. از کجاها برای یادگیری بورس شروع کنیم. اصلا چه چیزهایی را نمیدانیم و باید یاد بگیریم و همه چیز برایمان مجهول است. اما به مرور در فرایند یادگیری، جهل ما بسیط می‌شود. یعنی ما میدانیم که چه چیزهایی را نمیدانیم و اینجا شروع یادگیری موثر است. از این به بعد، با طرح پرسش، میتوانیم پازل های یادگیری را کامل کنیم.

اینجا است که نقش روش آموزشی اهمیت پیدا میکند. در بورس آموزش دادن سخت تر یادگیری مطالب هست. اصولا کسانی که در زمینه آموزش بورس فعالیت می‌کنند باید علاوه بر تسلط کامل بر بورس و مسائل مرتبط با آن، معلمِ خوبی هم باشند. در غیر این صورت نمی‌توانند به خوبی دانش خودشان را به دانشجو منتقل کنند. عمده اصلی مطالب این سایت با محوریت همین موضوع تهیه می‌شود تا بتواند مسیر را برای یادگیری عمیق و موثر هموار کند.

بر همین اساس، گروه آموزشی تیم سهم شناس پکیجی را تحت عنوان پکیج جامع آموزش بورس طراحی و اماده کرده است که تمامی فاکتورهای لازم برای آموزش موثر بورس را در خود جای داده است. برای آشنایی با ویژگی‌های این محصول به لینک زیر مراجعه کنید.

پکیج جامع آموزش بورس سهم شناس (آموزش از صفر تا صد)

همچنین برای آشنایی با سرفصل‌های آموزشی مرتبط با بورس که باید به ترتیب الویت آنها را مطالعه کنید، به لینک زیر مراجعه کنید.

الویت‌های آموزشی برای موفقیت در بورس

آموزش گام به گام تابلوخوانی پیشرفته در بورس

برای دانلود کتاب آموزش گام به گام تابلوخوانی پیشرفته روی لینک زیر کلیک کنید.

تابلوخوانی در کنار تحلیل بنیادی و تکنیکال، بعد سوم بورس است. همه چیز در تابلوی معاملات سهم وجود دارد، اطلاعاتی که شاید در نگاه اول کسی متوجه آنها نشود اما با یادگیری تکنیک های تابلو خوانی و بازار خوانی می توانید به اطلاعات زیادی دست پیدا کنید و بر این اساس معاملات پر سودتری داشته باشید. در کتاب آموزش تابلو خوانی پیشرفته به مطالبی خواهیم پرداخت که در هیچ کلاس یا کتابی به شما آموزش نمی دهند. تکنیک هایی که حاصل سالها تجربه در بازار سرمایه است.

خرید و دانلود کتاب (قیمت با تخفیف: 39 هزار تومان)

پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را نیز بخوانید

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پکیج آموزش معاملات 90 درصدی

برای مشاهده توضیحات بیشتر، خرید و دانلود پکیج، روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده پکیج آموزشی