آموزش خرید اتوماتیک عرضه اولیه

در این مقاله به آموزش خرید اتوماتیک عرضه اولیه در کارگزاری‌های مختلف خواهیم پرداخت. اگر شما با جستجوی عبارت “خرید اتوماتیک عرضه اولیه” در گوگل به این صفحه راهنمایی شده‌اید احتمالا میدانید عرضه اولیه چیست و به دنبال آن هستید که بتوانید عرضه‌های اولیه را به صورت اتومات و خودکار خریداری کنید و در زمان خود صرفه جویی کنید. بنابراین بدون فوت وقت مستقیم می‌رویم سراغ اصل مطلب.

اما اگر نمی‌دانید عرضه اولیه چیست ابتدا مقاله عرضه اولیه سهام چیست را مطالعه کنید.

آموزش خرید اتوماتیک عرضه اولیه در کارگزاری مفید

کارگزاری مفید بزرگترین کارگزاری کشور است که کاربران بسیار زیادی دارد. اگر شما هم در کارگزاری مفید ثبت نام کرده‌اید به راحتی با انجام چند مرحله زیر میتوانید عرضه‌های اولیه را به صورت خودکار خریداری کنید و دیگر هیچ وقت نیازی نیست برای خرید عرضه‌های اولیه به پنل خود مراجعه کنید.

مرحله اول: مراجعه به سامانه انلاین پلاس

ابتدا به سامانه آنلاین پلاس به آدرس mofidonline.com مراجعه کنید. در فیلدهای مربوطه نام کاربری و پسورد خود را که از کارگزاری دریافت کرده‌اید را وارد کرده و به پنل کاربری خود در سامانه آنلاین پلاس وارد شوید (تصویر زیر).

پنل کاربری مفید

مرحله دوم: امضای توافق نامه خرید اتوماتیک عرضه اولیه

در پنل خود با تصویر زیر مواجه می‌شوید. بر روی نام خود در بالای صفحه کلیک کنید (تصویر زیر).

توافق نامه خرید اتوماتیک عرضه اولیه

سپس به صفحه زیر راهنمایی می‌شوید که باید بر روی توافق نامه‌ها کلیک کنید (تصویر زیر).

توافق نامه ها در پنل مفید

در نهایت باید تیک توافق نامه مربوط به ارسال اتوماتیک سفارش عرضه اولیه را روشن کنید (تصویر زیر).

تیک ارسال اتوماتیک سفارش عرضه اولیه
تیک ارسال اتوماتیک سفارش عرضه اولیه را روشن کنید

از این پس در صورتی که در حساب کارگزاری شما موجودی کافی باشد، کارگزاری به صورت اتوماتیک عرضه‌های اولیه را برای شما خریداری میکند. توجه کنید حتما باید سرمایه مورد نیاز برای خرید عرضه اولیه در حساب شما موجود باشد. برای مشاهده‌ی موجودی خود به بالای صفحه سمت راست توجه کنید. قدرت خرید یعنی موجودی شما در حساب کارگزاری (تصویر زیر).

موجودی حساب برای خرید عرضه اولیه

نحوه‌ی افزایش موجودی

برای افزایش موجودی و شارژ کردن حساب خود، به آیکون مربوطه در سمت راست صفحه مراجعه کنید (تصویر زیر).

آیکون افزایش موجودی در پنل مفید

پیشنهاد می‌شود همیشه سعی کنید مبلغی را (مثلا 500 هزار تومان) در حساب خود داشته باشید تا عرضه اولیه‌ای را به علت عدم قدرت خرید از دست ندهید.

فرایند خرید خودکار عرضه اولیه در کارگزاری مفید از طریق سامانه‌ی معاملاتی ایزی تریدر

در سامانه‌ی معاملاتی ایزی تریدر مفید طبق تصویر زیر میتوانید وارد قسمت پروفایل – قسمت توافقنامه‌ها- شرایط توفقنامه‌های خود را بررسی و اعمال تغییر کنید و برای خرید خودکار، توافق نامه خرید خودکار عرضه اولیه را فعال کنید.

خرید اتواتیک عرضه اولیه در ایزی تریدر

آموزش خرید خودکار عرضه اولیه در کارگزاری آگاه

آموزش گام به گام تحلیل بنیادی برای انتخاب سهم مناسب

برای دانلود کتاب آموزش گام به گام تحلیل بنیادی روی لینک زیر کلیک کنید.

آیا میخواهید در بورس به موفقیت برسید؟ آیا نمیدانید چگونه یک سهم را از منظر بنیادی تحلیل کنید؟ نبود منبع آموزشی مناسب در زمینه تحلیل بنیادی انگیزه ای شد تا در یک کتاب آموزشی به زبانی کاملا ساده و کاربردی، به کمک تصاویر گویا و آموزش گام به گام، روش انتخاب یک سهم را بر اساس نکات بنیادی آموزش داده ایم. قطعا این روش آموزشی را در هیچ کجا پیدا نخواهید کرد! این کتاب الکترونیکی را به تمام کسانی که می خواهند در بازار بورس به موفقیت مستمر برسند توصیه میکنیم .

خرید و دانلود کتاب (قیمت با تخفیف: 45 هزار تومان)

کارگزاری آگاه دومین کارگزاری بزرگ کشور است که متاسفانه هنوز مانند کارگزاری مفید سیستم اتوماتیک ارسال سفارش خرید عرضه اولیه را ندارد، اما این کارگزاری هم معمولا دو روز پیش از عرضه اولیه امکان سفارش گذاری خرید عرضه اولیه را به صورت بوک بیلدینگ (آفلاین) فراهم میکند.

بنابراین برای خرید اتوماتیک عرضه اولیه توسط کارگزاری آگاه، می‌توانید چند روز قبل از روز عرضه نماد، به منظور ثبت سفارش خرید خود وارد سامانه معاملاتی آنلاین این کارگزاری شوید.

برای این منظور چند روز قبل از عرضه اولیه کادر زرد رنگی در بالای صفحه ظاهر می‌شود که برای سفارش گذاری می‌توانید روی ان کلیک کنید (تصویر زیر).

خرید خودکار عرضه اولیه در کارگزاری اگاه

بعد از آن پنجره‌ای باز خواهد شد که می‌توانید در آن سفارش خود را به صورت آفلاین ثبت کنید تا در روز عرضه اولیه، سفارش شما توسط کارگزاری بصورت اتوماتیک انجام شود. توجه کنید که باید قیمت را در بالاترین قیمت تعیین شده قرار دهید.

خرید اتوماتیک عرضه اولیه در کارگزاری فارابی

کارگزاری فارابی به عنوان سومین کارگزاری کشور به لحاظ تعداد کاربر، امکان خرید اتوماتیک عرضه اولیه را در سامانه فارابیکسو به آدرس farabixo.com فراهم کرده است. البته این روش هم مانند کارگزاری مفید کاملا اتوماتیک نیست و شما باید هر بار نام نماد مورد نظر را انتخاب کنید. برای این منظور ابتدا به این سامانه مراجعه کنید (باید در این کارگزاری ثبت نام کرده باشید) و نام کاربری و پسورد خود را وارد کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود مراحل زیر را طی کنید.

ابتدا در منوی اصلی روی گزینه درخواست ها کلیک و از منوی باز شده درخواست عرضه اولیه را بزنید.

خرید اتوماتیک عرضه اولیه در کارگزاری فارابی 2

اینجا جایی است که باید نماد مورد نظر برای خرید در عرضه اولیه را انتخاب کنید. توجه کنید معمولا بعد از تایید عرضه اولیه توسط سازمان بورس نام نماد آن عرضه در این قسمت قابل رویت است.

خرید اتوماتیک عرضه اولیه در کارگزاری فارابی 3

سپس روی دکمه سبز رنگ ثبت کلیک کنید، تمام! البته توجه کنید باید موجودی کافی در حساب شما باشد.

خرید اتوماتیک عرضه اولیه در کارگزاری فارابی 4

خرید اتوماتیک عرضه اولیه در کارگزاری مهرآفرین

در کارگزاری مهر آفرین و کارگزاری‌های دیگری که از پلتفرم مشابه این کارگزاری استفاده میکنند (مانند کارگزاری سهم آشنا) خرید اتوماتیک عرضه اولیه مانند پروسه خرید در کارگزاری آگاه است. معمولا چند روز قبل از زمان عرضه اولیه کادر زرد رنگی بالای صفحه سامانه معاملاتی این کارگزاری‌ها ظاهر میشود که برای ثبت سفارش آفلاین خرید عرضه اولیه می‌توانید به این قسمت مراجعه کنید (تصویر زیر).

خرید اتوماتیک عرضه اولیه درک ارگزاری مهر افرین

در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود می‌توانید با کلیک بر روی فلش‌هایی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، حداکثر قیمت و حداکثر تعداد را در عرضه اولیه مورد نظر انتخاب کنید و سپس دکمه خرید را بزنید (تصویر زیر).

خرید عرضه اولید به صورت افلاین در کارگزاری مهر افرین

توجه کنید در این حالت دیگر نیازی نیست در روز عرضه اولیه به سامانه مراجعه کنید. این روش میتواند در مواردی که زمان یا امکان مراجعه به سامانه در روز عرضه را ندارید مفید باشد. همچنین توجه کنید که اگر زمان عرضه اولیه در روز خودش باشد با مراجعه به کادر زرد رنگ میتوانید سفارش خرید خود را مانند انچه گفته شد به صورت آنلاین قرار دهید.

نکته‌ی کوچکی که در این میان است خرید عرضه اولیه به روش آفلاین اگر به هر دلیلی انجام نشود کارگزاری مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد.

مزایای خرید اتوماتیک عرضه اولیه

خرید اتوماتیک عرضه‌های اولیه همیشه یکی از دغدغه‌های افرادی است که نمی‌خواهند در روزهای عرضه خود را درگیر خرید عرضه‌های اولیه کنند. باتوجه به هسته معاملاتی کند و اعصاب خردکن و همچنین قطعی گاه و بی گاه سامانه معاملاتی کارگزاری‌ها، خرید خودکار عرضه اولیه از اهمیت بیشتری برخوردار است و خیال شما را از خرید این عرضه‌ها راحت می‌کند.

البته خرید عرضه‌های اولیه نسبت به گذشته بسیار راحت‌تر شده است. سال‌ها بود که بسیاری از کارگزاری‌ها در روزهای عرضه اولیه با مشکلات زیادی روبرو می‌شدند، که علت این مشکلات ترافیک بسیار بالای مراجعه کنندگان به سایت‌های کارگزاری و برخی اوقات هسته مرکزی بورس بود.

به هر حال باتوجه به مطالب بالا، در حال حاضر تنها کارگزاری که حقیقتا به صورت تمام اتوماتیک امکان خرید عرضه‌ اولیه را فراهم کرده است کارگزاری مفید است که فقط کافی است یکبار توافق نامه‌ی مربوطه را تیک بزنید و دیگر هیچ گاه برای خرید عرضه‌های اولیه نیازی نیست به سامانه مراجعه کنید. امیدواریم در آینده سیستم‌ تمامی کارگزاری‌ها به این امکان مجهز شوند.

آموزش گام به گام تابلوخوانی پیشرفته در بورس

برای دانلود کتاب آموزش گام به گام تابلوخوانی پیشرفته روی لینک زیر کلیک کنید.

تابلوخوانی در کنار تحلیل بنیادی و تکنیکال، بعد سوم بورس است. همه چیز در تابلوی معاملات سهم وجود دارد، اطلاعاتی که شاید در نگاه اول کسی متوجه آنها نشود اما با یادگیری تکنیک های تابلو خوانی و بازار خوانی می توانید به اطلاعات زیادی دست پیدا کنید و بر این اساس معاملات پر سودتری داشته باشید. در کتاب آموزش تابلو خوانی پیشرفته به مطالبی خواهیم پرداخت که در هیچ کلاس یا کتابی به شما آموزش نمی دهند. تکنیک هایی که حاصل سالها تجربه در بازار سرمایه است.

خرید و دانلود کتاب (قیمت با تخفیف: 39 هزار تومان)

پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را نیز بخوانید

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پکیج آموزش معاملات 90 درصدی

برای مشاهده توضیحات بیشتر، خرید و دانلود پکیج، روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده پکیج آموزشی