استراتژی معاملاتی مبتنی بر حجم (پول هوشمند)، پیروزی در 77% از معاملات

استراتژی معاملاتی مبتنی بر حجم (تعقیب پول هوشمند) یکی از بهترین روش های معاملاتی است که میتوانید از آن در بازار سهام ایران استفاده کنید. این استراتژی در 77% از معاملات جواب میدهد، به عبارت بهتر، شما به کمک این استراتژی، 77 درصد مواقع با انجام معامله به سود خواهید رسید. به دنبال بهترین استراتژی معامله مبتنی بر حجم می گردید؟ روش ذکر شده در این مقاله می تواند یکی از بهترین استراتژی های معاملات بورس باشد که تاکنون در اینترنت منتشر شده است و کاملاً رایگان است.

تیم سهم شناس با بیش از 15 سال تجربه معامله در بازار سهام؛ این راهنما را برای شما به صورت گام به گام تهیه کرده است تا بتوانید به کمک یک اندیکاتور حجمی جالب به نام اندیکاتور CMF، به ترید در بازار سرمایه بپردازید و از آن لذت ببرید.

وقتی فعالیت و حجم زیادی در بازار داریم، در نتیجه این باعث ایجاد نوسانات و حرکات بزرگ در بازار می شود. این دقیقاً همان چیزی است که بیشتر معامله گران برای ترید‌های سود آور خود در بازارهای جهانی یا هر بازار دیگری در هر کجای جهان؛ مثل اوراق قرضه یا حتی بازار ارزهای دیجیتالی به آن نیاز دارند.

اندیکاتور CMF چیست؟

اندیکاتور CMF که مخفف عبارت Chaikin Money Flow است، معنی و مفهوم مهمی را در خود جای داده است. اساس استراتژی معاملاتی ذکر شده در این مقاله بر اساس این اندیکاتور است که نشان دهنده “جریان پول” است. CMF یک شاخص تحلیل تکنیکال است که برای اندازه گیری میزان جریان پول طی یک دوره ی زمانی استفاده می شود و توسط مارک چایکین ابداع شده است.

این اندیکاتور را میتواند از اینجا برای متاتریدر 4 دانلود کنید.

همان طور که ذکر شد این اندیکاتور جریان پول را بر مبنای یک دوره ی تعریف شده توسط کاربر بررسی می‌کند. هر دوره ی زمانی دلخواه می تواند مورد استفاده قرار گیرد اما دوره های 20 تا 21 روزه در بین معامله گران از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

اندیکاتور CMF

ارزش جریان در اندیکاتور CMF بین -1 تا +1 متغیر است؛ این اندیکاتور می تواند به عنوان راهی برای کم کردن تغییرات در فشار خرید و فروش استفاده گردد و همینطور می تواند به پیش بینی تغییرات آینده و در نتیجه شکار فرصت های معاملاتی به ما کمک کند.

کد CMF برای نرم افزار آمی بروکر AmiBroker

نرم افزارهای مختلفی برای تحلیل تکنیکال وجود دارد که یکی از بهترین آنها آمی بروکر (AmiBroker) است. برای آشنایی با این نرم افزار مقاله نرم افزار تحلیل تکنیکال را مطالعه کنید. اندیکاتور CMF یکی از اندیکاتورهایی است که به صورت پیش فرض در آمی بروکر وجود ندارد و شما باید کد آن را داشته باشید. کد این اندیکاتور برای آمی بروکر (AFL) را میتوانید از اینجا کپی کنید.

کارکرد و نحوه کار با اندیکاتور CMF

دلیل اینکه جریان پول Chaikin بهترین حجم و نشانگر حجم کلاسیک است، این است که توزیع انباشت نهادی را اندازه گیری می کند. به طور معمول در یک روند مثبت، نشانگر اندیکاتور CMF باید بالاتر از خط صفر باشد. در مقابل، در مورد روند نزولی، نشانگر این اندیکاتور باید زیر خط صفر باشد.

استراتژی معاملاتی مبتنی بر حجم (دنبال کردن پول هوشمند)

استراتزژی معاملاتی یا Volume Trading Strategy یک استراتژی معامله گری مبتنی بر حجم است که از دو تکنیک بسیار قدرتمند استفاده می کند و شما آن را در هیچ کجا در وبسایت های فارسی دیگر پیدا نخواهید کرد. شاخص Chaikin در اندیکاتور CMF به طور چشمگیری زمان شما را بهبود می بخشد و نحوه معاملات دفاعی را به شما یاد می دهد. داشتن یک دفاع خوب در هنگام معاملات در بازار بورس، برای حفظ سودهایی که کسب کرده اید ، بسیار مهم است.

قبل از اینکه بیشتر پیش برویم، توصیه می کنیم که یک تکه کاغذ و یک قلم آماده کنید و از قوانین این روش و نکات آن یادداشت برداری کنید.

اهمیت حجم خرید و حجم فروش

حجم داد و ستد شما را ملزم می کند که به قدرت عرضه و تقاضا توجه کافی داشته باشید. معامله گران به دنبال مشاهده‌ی افزایش سفارشات خرید یا فروش هستند. آنها همچنین به روندهای فعلی قیمت و حرکات احتمالی قیمت توجه می کنند. به طور کلی، افزایش حجم معاملات به افزایش سفارشات خرید متمایل خواهد شد. این روند حجم مثبت، معامله گران را ترغیب می کند موقعیت جدیدی را باز کنند.

از طرف دیگر، اگر گردش پول و حجم معاملات کاهش یابد (معمولا در روند صعودی) ما “واگرایی نزولی” را می بینیم، به این معنی که احتمالاً زمان مناسبی برای فروش خواهد بود. شما همچنین باید به حجم نسبی توجه داشته باشید.

با یادگیری نحوه استفاده از جریان پول CMF و سایر شاخص های مربوط ، به راحتی می توانید تشخیص دهید که خریدار یا فروشنده در حال حاضر چه قدرتی دارند.

با تمرین این استراتژیری، شما در 77 در صد معاملات خود موفق خواهید بود!

این شما و این مراحل گام به گام برای انجام معامله بر اساس استراتژی مبتنی بر حجم به کمک اندیکاتور CMF.

آموزش گام به گام تحلیل بنیادی برای انتخاب سهم مناسب

برای دانلود کتاب آموزش گام به گام تحلیل بنیادی روی لینک زیر کلیک کنید.

آیا میخواهید در بورس به موفقیت برسید؟ آیا نمیدانید چگونه یک سهم را از منظر بنیادی تحلیل کنید؟ نبود منبع آموزشی مناسب در زمینه تحلیل بنیادی انگیزه ای شد تا در یک کتاب آموزشی به زبانی کاملا ساده و کاربردی، به کمک تصاویر گویا و آموزش گام به گام، روش انتخاب یک سهم را بر اساس نکات بنیادی آموزش داده ایم. قطعا این روش آموزشی را در هیچ کجا پیدا نخواهید کرد! این کتاب الکترونیکی را به تمام کسانی که می خواهند در بازار بورس به موفقیت مستمر برسند توصیه میکنیم .

خرید و دانلود کتاب (قیمت با تخفیف: 45 هزار تومان)

مرحله 1: حرکت شاخص CMF در یک خط مستقیم از زیر صفر (حداقل 0.15-) تا بالای خط صفر (حداقل 0.15+)

وقتی شاخص CMF از روند منفی به مثبت به شیوه ای قوی ادامه می یابد ، این پتانسیل را دارد که قدرت خرید سازمانی قوی را نشان دهد. در واقع این یک نشانه مهم برای ماست. وقتی پول زیادی وارد بازار می شود، سفارشات آنها به قدری بزرگ است که پنهان کردن آن غیرممکن است. هنگامی که نشانگر حجم مستقیم از زیر صفر به بالای صفر و فراتر از آن می رود، این نشانه انباشت پول هوشمند را نشان می دهد.

ما معتقد هستیم وقتی به دنبال پول هوشمند ترید کنیم، حداقل ریسک را دریافت می کنیم. در واقع شانس ما برای پیروزی در معامله بیشتر خواهد بود.

اما شرط بعدی برای ورود به معامله را در ادامه دنبال کنید.

مرحله 2: صبر کنید تا شاخص CMF به آرامی به زیر خط صفر بازگردد

حال باید صبر کنید تا شاخص CMF دوباره به آرامی به زیر خط صفر بازگردد. کلید واژه مهم در اینجا “به آرامی” است. اگر به سرعت شاخص پایین بیاید، انباشت پول هوشمند در مرحله قبل باطل میشود. در ثانی، با کاهش شاخص حجم و پایین آمدن به زیر صفر، می خواهیم مطمئن شویم که قیمت بالاتر از دره نوسان قبلی است. این امر انباشت پول هوشمند را تأیید می کند.

مرحله 3: خرید هنگامی که نشانگر CMF به بالای صفر برمی گردد

زمان کشیدن ماشه وقتی است که شاخص CMF به بالای صفر برمیگردد. حالا که ما پول هوشمند واقعی را شناسایی کرده ایم، باید کمی صبر کنیم. صبر کنید تا کندل بسته شود و بعد از آن ماشه را بکشید. وقتی شاخص دوباره میخواهد به بالای صفر نفوذ کند، در واقع پول هوشمند دوباره در حال فشار به سهم است و نشانه آن معمولا یک کندل سبز بلند است.

مرحله 4: تعیین حد ضرر

حد ضرر تعیین شده در این روش به اندازه دره آخر است. اگر قیمت پایین تر از اخرین دره بیاید حد ضرر فعال خواهد شد. همیشه حد ضرر یا SL را تعیین کنید. اما به یاد داشته باشید نباید این کار را به صورت ذهنی انجام دهید.

مرحله 5: سیو سود

هر استراتژی معاملاتی باید مشخص کند که چه زمانی باید از معامله خارج شوید. برخی اصطلاح حد سود را برای آن بکار میبرند. اما ما با این اصطلاح چندان موافق نیستیم. در واقع شما نباید از قبل حدی برای سود کردن مشخص کنید (مثل تعیین حد ضرر). ما معتقدیم که خود سیستم به صورت دینامیکی باید مشخص کند که چه زمانی وقت سیو سود و بستن معامله است. در این روش وقتی شاخص Chaikin به زیر 0.15- می رسد باید سیو سود کنید.

نتیجه گیری- بهترین روش معاملاتی بر اساس تعقیب پول هوشمند

پول هوشمند همواره در پی پوشاندن فعالیتهای تجاری خود است، اما هنوز ردپای آنها قابل مشاهده است. ما می‌توانیم با استفاده از ابزارهای مناسب آن علائم را بخوانیم. در این مقاله بهترین روش معاملاتی بر اساس تعقیب پول هوشمند به شما آموزش داده شده است که اساس آن مبتنی بر حرکت شاخص اندیکاتور CMF بود. این اندیکاتور در واقع تعیین کننده انباشت پول در یک سهم یا همان تغییرات حجم معاملات در جهت روندهای مختلف است. برای اطلاعات بیشتر درباره اندیکاتورها مقاله اندیکاتور چیست و چه کاربردی در تحلیل تکنیکال دارد را مطالعه کنید.

همچنین دوستان میتوانند برای دریافت آموزش دو استراتژی معاملاتی قدرتمند با بازدهی 90 درصد پیروزی در معاملات، به لینک زیر مراجعه کنند.

آموزش 2 استراتژی معاملاتی با بازدهی 90 درصد پیروزی در معاملات

پست مربوط به این مقاله در صفحه اینستاگرام سهم شناس sahmshenas@ قرار گرفته است. حتما پیج ما در اینستاگرام را دنبال کنید، چکیده مقالات سایت در پیج قرار میگیرد.

آموزش گام به گام تابلوخوانی پیشرفته در بورس

برای دانلود کتاب آموزش گام به گام تابلوخوانی پیشرفته روی لینک زیر کلیک کنید.

تابلوخوانی در کنار تحلیل بنیادی و تکنیکال، بعد سوم بورس است. همه چیز در تابلوی معاملات سهم وجود دارد، اطلاعاتی که شاید در نگاه اول کسی متوجه آنها نشود اما با یادگیری تکنیک های تابلو خوانی و بازار خوانی می توانید به اطلاعات زیادی دست پیدا کنید و بر این اساس معاملات پر سودتری داشته باشید. در کتاب آموزش تابلو خوانی پیشرفته به مطالبی خواهیم پرداخت که در هیچ کلاس یا کتابی به شما آموزش نمی دهند. تکنیک هایی که حاصل سالها تجربه در بازار سرمایه است.

خرید و دانلود کتاب (قیمت با تخفیف: 39 هزار تومان)

پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را نیز بخوانید
19 نظرات
  1. اشکان می گوید

    پست‌های اندیکاتوری و بنیادی خیلی خوبی دارید و عالی توضیح دادین. ممنون. کاش بیشتر پست میذاشتید 🙁

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام، نظر لطفتونه، بیشتر از کمیت برای ما کیفیت مطالب مهمه، سعی میکنیم مطالب کاربردی و مهمی رو منتشر کنیم که واقعا بتونه مفید باشه. ممنون از نظرتون

  2. پیمان می گوید

    خیلی عالی بود متشکرم . هیچ سایتی من ندیدم با جزئیات عکس و توضیحات به این خوبی توضیح داده باشه .

    1. مصطفی دهقان می گوید

      ممنون، نظر لطف شماست

  3. مهدی می گوید

    با سلام .
    لینک کد CMF برای نرم افزار آمی بروکر AmiBroker کار نمیکنه ممنون میشم بررسی کنید و در صورت امکان کدهارو واسم بفرستین.
    با تشکر فراوان

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام، باید پروکسی تون روشن باشه

  4. هادی می گوید

    ممنونم برای این روش باید از قبل یک سهم خاص را با فیلتر پیدا کرده باشیم و بعدش در یک روز معاملاتی این شاخص رو دنبال کنیم؟
    سوال بعدی اینکه تایم فریم مهمه که یکساعته باشه یا یک ربعه؟

    1. مصطفی دهقان می گوید

      ببینید برای این روش و البته استراتژی های مشابه، شما یا باید فیلتر اون استراتژی تون رو بنویسید و بر اساس نرم افزارها تمامی سهم ها رو چک کنید یا اینکه دونه به دونه این استراتژی رو برای برخی از نمادها چک کنید که قطعا کار زمان بری هست. فعلا برای این استراتژی فیلتری وجود نداره، تایم فریم روزانه بهتره

  5. هادی می گوید

    حدضرر طبق چیزی که گفتین نباید توی شکل تو دره بعدی باشه؟

    1. مصطفی دهقان می گوید

      خیر

      1. هادی می گوید

        دره ای که گفتین منظورتون روی نمودار اصلیه یا منحنی شاخص cmf؟

        1. مصطفی دهقان می گوید

          روی نمودار اصلی قیمت

          1. هادی می گوید

            ممنون مصطفی عزیز

  6. حمید می گوید

    خیلی خوب بود متشکرم.

    1. مصطفی دهقان می گوید

      خواهش میکنم

  7. فرهاد حقیقی می گوید

    ممنون از آموزشهای روان و عالی
    یک سوال: در مورد اندیکاتور CMF نوع کندل اگر Heikin Ashi باشه جواب تحلیل کمی متفاوت است. لطف کنین بگین که تنظیمات نوع کندل در نمودار باید در کدام حالت باشد.
    بسیار سپاسگذارم

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام، ممنون
      لطف دارید
      روی همون نمودار شمعی کار کنید

  8. طارمی می گوید

    اندیکاتور بسیار ضعیفیه
    به هیچ عنوان پیشنهاد نمیکنم

  9. yesterday می گوید

    با سلام
    لطفا صاحب نظرات با دلیل در خصوص دیدگاه آقا/خانم طارمی اعلام نظر فرمایند، هر چند خودشان استدلالی ننمودند!

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پکیج آموزش معاملات 90 درصدی

برای مشاهده توضیحات بیشتر، خرید و دانلود پکیج، روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده پکیج آموزشی