بهترین فیلتر بورسی – معرفی و بررسی

در بررسی نمادهای بورسی که تعداد انها به طور پیوسته در حال افزایش است، مسئله زمان از اهمیت زیادی برخوردار است. به علت تعدد شرکت های بورسی، تحلیلگران برای بررسی این تعداد از نماد بورسی با چالش‌های زیادی مواجه هستند. فیلترهای بورسی ابزاری هستند که سایت فناوری مدیریت بورس (TSETMC) برای سرعت بخشیدن به بررسی نمادهای بورسی در موضوعی خاص، در اختیار سرمایه گذاران قرار داده است. در این مقاله قصد داریم شما را با فیلتر اختصاصی سهم شناس و کاربردهای آن آشنا کنیم. فیلتر معرفی شده در این مقاله اگر بهترین فیلتر بورسی نباشد، قطعا یکی از بهترین و کاربردی ترین فیلترهای بورسی برای نوسانگیری کوتاه مدت می باشد. با ما همراه باشد.

فیلترهای بورسی چه کاربردی دارند؟

قبل از معرفی فیلتر اختصاصی سهم شناس اجازه بدهید کمی درباره کاربردهای فیلترهای بورسی صحبت کنیم.

اصولا ما از یک فیلتر بورسی میتوانیم چه انتظاراتی داشته باشیم؟

فیلترهای بورسی چیزهای عجیب و غریبی نیستند. سایت فناوری بورس به عنوان منبع رسمی برای ارائه اطلاعات معاملات نمادهای بورسی، همواره اطلاعات مفصلی از قیمت ها، تعداد معاملات، اطلاعات بنیادی مثل سود سهم (EPS)، حجم معاملات و … را در اختیار کاربران قرار میدهد. این سایت همچنین امکانی را در اختیار کاربران قرار داده است که آنها میتوانند دستورات خود را به صورت کد در محل مورد نظر درج کرده و دستور خود را برای تمامی نمادهای بورسی اسکن کنند. در این صورت سهم هایی که شرایط دستور را داشته باشد، برای کاربر نمایش داده میشود.

برای مثال فرض کنید شما می‌خواهید بدانید کدام سهم‌ها نسبت P/E زیر 5 دارند. شما می‌توانید با درج کد مناسب در محل مورد نظر (برای آموزش اعمال کد فیلتر بورسی ویدئوی زیر را مشاهده کنید) با چند کلیلک به راحتی لیست سهم هایی که P/E زیر 5 دارند را پیدا کنید. توجه کنید شما میتوانید در مواردی دستورات خود را اعمال کنید که اطلاعات ان به نوعی (مستقیم یا غیر مستقیم) در سایت TSETMC وجود داشته باشد. اگر به تابلو هر نماد در این سایت سر بزنید میبینید که نسبت P/E در تابلوی هر نماد وجود دارد. بنابراین شما میتوانید هر فیلتری را برای این کمیت بنویسید و بکار ببرید. بنابراین شما نمیتوانید هر دستوری که در ذهن دارید را به فیلتر تبدیل کنید و ان را اعمال کنید. برای مثال اینکه کدام سهم ها در یک ماه گذشته افزایش سرمایه داده اند را نمیتوان به صورت فیلتر نوشت و در سایت بورس استفاده کرد زیرا اصولا همچنین اطلاعاتی در تابلوی نمادهای بورسی درج نمیشود.

پیدا کردن سیگنال خرید روزانه به کمک فیلترهای بورسی

این قابلیت میتواند به تحلیلگر کمک کند در مدت زمان کمی اطلاعات زیادی از سهم های مختلف بدست آورد. از طرفی معامله گران به کمک برخی از فیلترهای خاص، هر روز سیگنال های خرید مناسبی را از بازار دریافت کنند و بر اساس استراتژی معاملاتی خود از موقعیت های مناسب استفاده کند. در واقع به کمک فیلترهای بورسی دایره نمادهایی که میتوانید زیر نظر بگیرید به اندازه کل بازار افزایش میابد و شانس بیشتری برای پیدا کردن موقعیت های مناسب در بورس پیدا می کنید.

فیلتر نویسی کار راحتی نیست!

شما میتوانید آموزش فیلتر نویسی (نوشتن کد فیلتر) را در سایت TSETMC پیدا کنید. اما آموزش فیلتر نویسی کار چندان راحتی نیست و شما باید با مقدمات برنامه نویسی تا حدی آشنا باشید. از این رو بسیاری از افراد ترجیح میدهند از فیلترهای آماده که افراد دیگر نوشته اند استفاده کنند. برای دیدن برخی از فیلترهای بورسی میتوانید مقاله فیلترهای نوسانگیری در بورس را مشاهده کنید.

بررسی بهترین فیلترهای بورسی

فیلترهای بورسی زیادی وجود دارند که میتوانند به ما اطلاعات مناسبی از نمادهای مختلف بدهند. برای مثال فیلتر کف 60 روزه سهام، نمادهای بورسی که در کف قیمتی در 60 روز اخیر قرار دارند را نمایش میدهد. اما بهترین فیلتر بورسی کدام است؟ پاسخ این بستگی به استراتژی شما و البته نیاز شما دارد. برای مثال فیلتری که برای کسی که نیاز دارد سهم ها از نظر سود (EPS) با هم مقایسه کند، قطعا به درد کسی که می خواهد بداند کدام سهم ها RSI کمتر 20 دارند، نمی‌خورد! بنابراین ابتدا باید مشخص کنیم بهترین فیلتر بورسی را برای چه منظور و در راستای چه نیازی می‌خواهیم.

آموزش گام به گام تحلیل بنیادی برای انتخاب سهم مناسب

برای دانلود کتاب آموزش گام به گام تحلیل بنیادی روی لینک زیر کلیک کنید.

آیا میخواهید در بورس به موفقیت برسید؟ آیا نمیدانید چگونه یک سهم را از منظر بنیادی تحلیل کنید؟ نبود منبع آموزشی مناسب در زمینه تحلیل بنیادی انگیزه ای شد تا در یک کتاب آموزشی به زبانی کاملا ساده و کاربردی، به کمک تصاویر گویا و آموزش گام به گام، روش انتخاب یک سهم را بر اساس نکات بنیادی آموزش داده ایم. قطعا این روش آموزشی را در هیچ کجا پیدا نخواهید کرد! این کتاب الکترونیکی را به تمام کسانی که می خواهند در بازار بورس به موفقیت مستمر برسند توصیه میکنیم .

خرید و دانلود کتاب (قیمت با تخفیف: 45 هزار تومان)

معرفی بهترین فیلتر بورسی برای نوسانگیری کوتاه مدت

در این بخش یکی از بهترین فیلترهای بورسی را که برای نوسانگیری کوتاه مدت کاربرد دارد را خدمت شما معرفی خواهیم کرد. پیدا کردن نمادهایی که در آستانه بازگشت روند هستند میتواند بسیار بسیار کاربردی باشد. این فیلتر نمادهایی که روند کوتاه مدت آنها در حال برگشت است و در موقعیت خوبی برای خرید قرار دارند را (برای نوسانگیری 2 الی 3 روزه) برای شما نمایش می دهد.

الگوی پین بار چیست؟

در روش پرایس اکشن که تریدر بر روی حرکات قیمت بدون استفاده از هیچ اندیکاتوری متمرکز است، توجه به الگوهای کندلی بازگشت روند از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از این الگوهای بسیار کاربردی، الگوی پین بار است که با احتمال بالایی از بازگشت یک روند در کوتاه مدت خبر میدهد.

در این الگو که پین بار برگشتی نیز نامیده میشود، یک شمع (کندل) با سایه بلند داریم. پین بار معمولا در مقایسه با سایه، بدنه کوچکی دارد. سایه یا دم پین بار، ناحیۀ قیمتی را نشان میدهد که ریجکت شده است. این یعنی قیمتها در جهت مخالف سایه، به حرکت خود ادامه خواهند داد. به تصویر زیر توجه کنید.

الگوی پین بار

از این رو این الگو میتواند برای نوسانگیری‌های کوتاه مدت (2 الی 5 روزه) مورد استفاده قرار بگیرد.

قدرت خریدار به فروشنده حقیقی

اگر در تابلوی سهم خریداران حقیقی قدرت بیشتری از فروشنده‌ها داشته باشند، این موضوع یکی از فاکتورهای مثبت در بحث تابلوخوانی است. اگر این الگوی کندلی با قدرت خریدار در تابلوی سهم ترکیب شود، احتمال یک نوسان مثبت چند روزه دو چندان خواهد شد. بنابراین ما در آپدیت جدید این فیلتر این فاکتور را نیز به فیلتر اضافه کرده‌ایم. اما بررسی تمامی نمادهای بورسی برای پیدا کردن این شرایط کاری بسیار دشواری است.

امروز فیلتر اختصاصی سهم شناس در اختیار شماست تا خیلی سریع بتوانید الگوی پین بار شکل گرفته در نماهای بورسی را پیدا کنید و از فرصت های نوسانگیری بوجود امده برای کسب سود استفاده کنید. توجه کنید فاکتر قدرت خریدار نیز در این فیلتر در نظر گرفته شده است و تنها سهم‌هایی را نمایش خواهد داد که ضمن تشکیل الگوی پین بار، قدرت خریدار بیشتر از فروشنده حقیقی باشد.

توجه کنید نمادهایی که این فلتر بازگشت میدهد همگی در موقعیت خرید هستند اما این به معنی خرید چشم بسته آنها نیست. شما باید به کمک ابزارهای دیگر، سیگنال های دریافتی را اعتبار سنجی کنید. با این حال با استفاده از این فیلتر، ریسک کمی را برای نوسانگیری متحمل خواهید شد.

برای دریافت این فیلتر سهم شناس که یکی از بهترین فیلترهای بورسی است (از نظر ما :))، به لینک زیر مراجعه کنید. توجه کنید از این فیلتر باید بعد از تایم بازار (بعد از ساعت 12:30 روز جاری) استفاده کنید و سهام شناسایی شده را روز بعد با دید نوسان چند روزه خریداری کنید.

فیلتر اختصاصی بازگشت روند سهم شناس

آموزش گام به گام تابلوخوانی پیشرفته در بورس

برای دانلود کتاب آموزش گام به گام تابلوخوانی پیشرفته روی لینک زیر کلیک کنید.

تابلوخوانی در کنار تحلیل بنیادی و تکنیکال، بعد سوم بورس است. همه چیز در تابلوی معاملات سهم وجود دارد، اطلاعاتی که شاید در نگاه اول کسی متوجه آنها نشود اما با یادگیری تکنیک های تابلو خوانی و بازار خوانی می توانید به اطلاعات زیادی دست پیدا کنید و بر این اساس معاملات پر سودتری داشته باشید. در کتاب آموزش تابلو خوانی پیشرفته به مطالبی خواهیم پرداخت که در هیچ کلاس یا کتابی به شما آموزش نمی دهند. تکنیک هایی که حاصل سالها تجربه در بازار سرمایه است.

خرید و دانلود کتاب (قیمت با تخفیف: 39 هزار تومان)

پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را نیز بخوانید
13 نظرات
  1. محسن می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    من فیلتر شمارو خریداری کردم و وقتی که اعتبارسنجی رو میزنم یه ارور میاد ولی با این وجود یسری سهمها از فیلتر رد میشن و به من نشون داده میشن خواستم بدونم که باید ارور رفع بشه یا نیازی نیست ؟؟ چونکه سهم ها رو برام از فیلتر رد میکنه و نشون میده

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام، اون ارور مهم نیست و همون سهم هایی که نمایش داده میشه همون هایی هست که باید باشه

  2. حسین زارعی می گوید

    سلام
    وقت بخیر من فیلتر دریافت کردم ولی خطا میده اگه که می فرمایید خطا مهم نیست ولی هیچی نمیاره

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام، برای پشتیبانی و پرسیدن سوالاتتون میتونید در واتساپ با شماره 09229322075 در تماس باشید (پشتیبانی سهم شناس).

  3. امیرحسین می گوید

    سلام.پس از بررسی کدهاو خروجیهای فیلتر متوجه شدم که پین بار صعودی در تایم فریم هفتگی تعریف شده.یعنی شما عملا مجبورید چهارشنبه بعد از تایم بازار از این فیلتر استفاده کنید که پین بارها بسته شده باشن و بقیه روزهای هفته عملاً این فیلتر خروجی های سوخته هفته قبلو میده.اگه اشتباه میگم خوشحال میشم توضیح بدین.ممنون

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام، بله بهتره چهارشنبه ها بعد از تایم بازار برای هفته بعد استفاده بشه، این رو توی مقاله هم ذکر کردیم، البته روزهای دیگه هم این طور نیست که برای هفته قبل رو بده اما چون هفته کامل نشده ممکنه دقیق نباشه

  4. امیرحسین می گوید

    توی مقاله فقط ذکر شده بعد از تایم بازار روز جاری نه چهارشنبه.به هر حال مرسی از توضیحتون.این هفته سود خوبی از این فیلتر گرفتم. حلالتون باشه

  5. رسول قربانی می گوید

    سلام سپاس

  6. مجتبی می گوید

    من فیلتر رو خرید کردم و توی سایت tse اعمال کردم.الان این فیلتر قراره چی رو به ما نشون بده؟؟؟؟؟.لطفا راهنمایی کنید.مرسی

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام
      سهم هایی که الگوی کندلی پین بار زدن و قدرت خریدار بیشتر از فروشندست.

  7. امی اقبالی کیا می گوید

    سلام من فیلتر رو خرید کردم . وای دانلودنمیشه … چیکارکنم؟ لطفا ازطریق تلگرام ارسال بشه…
    09033495730

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام
      تلگرامتون رو چک کنید

  8. حمیدرضا می گوید

    با سلام و احترام

    ببخشید معاملاتی که بر اساس این فیلتر باز میکنید. حد سود را چطور مشخص میکنید؟
    ممنون از مطالب مفیدتون

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پکیج آموزش معاملات 90 درصدی

برای مشاهده توضیحات بیشتر، خرید و دانلود پکیج، روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده پکیج آموزشی