در پذیره نویسی استقلال و پرسپولیس شرکت کنیم؟

دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس امروز در تاریخ 15 اسفند 1400 در بازار پایه فرابورس پذیره نویسی میشوند. سوال بسیاری از افراد در خصوص این موضوع یک چیز است، آیا در پذیره نویسی استقلال و پرسپولیس شرکت کنیم یا خیر؟ در این مطلب کوتاه بنده به عنوان نگارنده این مقاله صرفا نظر شخصی خود را بازگو خواهم کرد و طبعا مسئولیت خرید و فروش هر فرد بر عهده خودش است.

اینکه این دو باشگاه در حال حاضر زیانده هستند و مشکلات مالی و مدیریتی زیادی دارند بر کسی پوشیده نیست. اما بحث اصلی در ارزشگذاری سهام این دو باشگاه “ارزش برند” است. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت اما قبل از آن باید به جنجال‌های بیهوده در مورد این پذیره نویسی اشاره کنیم.

در پذیره نویسی پرسپولیس و استقلال شرکت کنیم؟

در این چند وقت اخیر که بحث ورود این دو باشگاه به بازار سرمایه مطرح شده است، بحث‌های زیادی شکل گرفته در مورد اینکه این دو باشگاه زیانده هستند و اینگونه به مخاطب القا میشود که خرید سهام این دو باشگاه ریسک بسیار زیادی خواهد داشت به گونه‌ای که مخاطب حتی از خیر شرکت در پذیره نویسی (با مبلغ ناچیز 300 هزار تومان) نیز بگذرد. اما نکته اینجا است که خرید هر سهمی در بورس همراه با ریسک است. مگر در همین ریزش سال 99 برخی از سهم‌ها بین 80 تا 90 درصد کاهش پیدا نکرده‌اند؟ چه اتفاق بدتری میتواند برای سهام این دو باشگاه بیافتد؟ در ثانی 300 هزار تومان اصلا ارزش این همه جار و جنجال را دارد؟ جار و جنجال‌ها باید بر سر مسائل مهم‌تر در راستای بهبود وضعیت مدیریتی و شفافیت باشد نه بر سر اینکه در پذیره نویسی شرکت کنیم یا خیر!

این دو باشگاه و بقیه باشگاه‌ها نیز باید روزی وارد بورس بشوند و امروز این اتفاق افتاده است و آن را باید به فال نیک گرفت.

آموزش گام به گام تحلیل بنیادی برای انتخاب سهم مناسب

برای دانلود کتاب آموزش گام به گام تحلیل بنیادی روی لینک زیر کلیک کنید.

آیا میخواهید در بورس به موفقیت برسید؟ آیا نمیدانید چگونه یک سهم را از منظر بنیادی تحلیل کنید؟ نبود منبع آموزشی مناسب در زمینه تحلیل بنیادی انگیزه ای شد تا در یک کتاب آموزشی به زبانی کاملا ساده و کاربردی، به کمک تصاویر گویا و آموزش گام به گام، روش انتخاب یک سهم را بر اساس نکات بنیادی آموزش داده ایم. قطعا این روش آموزشی را در هیچ کجا پیدا نخواهید کرد! این کتاب الکترونیکی را به تمام کسانی که می خواهند در بازار بورس به موفقیت مستمر برسند توصیه میکنیم .

خرید و دانلود کتاب (قیمت با تخفیف: 45 هزار تومان)

ارزش برند در بحث قیمت گذاری استقلال و پرسپولیس

افرادی که فوتبالی هستند و اگر کمی هم درک اقتصادی داشته باشند می‌دانند که ارزش برند این باشگاه‌ها (یا همان دارایی نامشهود یعنی دارایی هایی که فیزیکی نیستند مثل ارزش برند، مالکیت فکری و یا ارزش ایده) خیلی فراتر از این حرف‌ها است. مگر ما چندتا استقلال و پرسولیس داریم. درست است که این برند الان به علت مسائل ریشه ای و مدیریتی نمی‌تواند سودسازی داشته باشد، ولی این مسئله ارزش برند (توانایی بالقوه برای سودسازی) را از بین نخواهد برد.

اما آیا خرید سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برای سرمایه گذاری مناسب است؟

در نهایت توصیه میکنم برای سرگرمی در پذیره نویسی سهام باشگاه مورد علاقه خودتان شرکت کنید، البته نه برای سرمایه گذاری بلکه فقط برای تفریح و جنبه هواداری قضیه. اتفاق جدیدی در بورس ما است و میتواند معاملات خیلی جالبی داشته باشد. به شخصه در پذیره نویسی تیم مورد علاقه‌ی خودم شرکت می‌کنم ولی اینکه بخواهم بعد از بازگشایی دوباره خرید داشته باشم (به قصد سرمایه گذاری و سود کردن) فعلا خیر، چون ارزش برند به تنهایی برای سرمایه گذاری کافی نیست.

آموزش گام به گام تابلوخوانی پیشرفته در بورس

برای دانلود کتاب آموزش گام به گام تابلوخوانی پیشرفته روی لینک زیر کلیک کنید.

تابلوخوانی در کنار تحلیل بنیادی و تکنیکال، بعد سوم بورس است. همه چیز در تابلوی معاملات سهم وجود دارد، اطلاعاتی که شاید در نگاه اول کسی متوجه آنها نشود اما با یادگیری تکنیک های تابلو خوانی و بازار خوانی می توانید به اطلاعات زیادی دست پیدا کنید و بر این اساس معاملات پر سودتری داشته باشید. در کتاب آموزش تابلو خوانی پیشرفته به مطالبی خواهیم پرداخت که در هیچ کلاس یا کتابی به شما آموزش نمی دهند. تکنیک هایی که حاصل سالها تجربه در بازار سرمایه است.

خرید و دانلود کتاب (قیمت با تخفیف: 39 هزار تومان)

پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را نیز بخوانید

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پکیج آموزش معاملات 90 درصدی

برای مشاهده توضیحات بیشتر، خرید و دانلود پکیج، روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده پکیج آموزشی