آموزش انتخاب یک سهم بر اساس تحلیل بنیادی (به روش گام به گام + PDF)

تحلیل بنیادی بسیار شیرین و لذت بخش است! اما نبود منبع آموزشی مناسب که این روش تحلیلی را به صورت آموزش گام به گام و سیستماتیک ارائه کند باعث شده است که بسیاری از افراد مشغول در بازار سرمایه تنها به تحلیل تکنیکال روی بیاورند. درحالی که بدون آشنایی با تحلیل بنیادی نمیتوان به بازدهی فوق العاده‌ای در بورس دسب پیدا کرد. ما در این مطلب قصد داریم به دلایل الزام آموزش تحلیل بنیادی برای مبتدیان بپردازیم و همچنین یک روش آموزشی مناسب که با زبانی ساده و کاربردی تحلیل بنیادی را آموزش داده است، معرفی کنیم. با ما همراه باشید با آموزش انتخاب یک سهم بر اساس تحلیل بنیادی به روش گام به گام.

تحلیل بنیادی چیست؟

ارزش واقعی هر چیزی، خواه یک سهم باشد یا یک کالا، به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل میتواند جدا از شرایط عرضه و تقاضا باشد. عرضه و تقاضا همیشه بر اساس قیمت ذاتی و بنیادی یک سهم یا کالا نیست. اما در تحلیل بنیادی ما به مطالعه و بررسی عواملی که به ‌طور بنیادی و ذاتی بر ارزش سهم تاثیر گذار خواهد بود خواهیم پرداخت و کاری با عرضه و تقاضا نداریم. فلسفه تحلیلگران بنیادی این است که هرچیزی در بلند مدت به ارزش واقعی خود خواهد رسید.

برای آشنایی با اصطلاحات و مفاهیم پایه‌ای تحلیل بنیادی میتوانید مقاله‌ی تحلیل بنیادی چیست را مطالعه بفرمایید.

معمولا در تحلیل سهام‌های بورسی، میزان سودسازی شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است. گاهی روند سود سازی شرکت در آینده میتواند دچار تغییرات اساسی شود و از این رو تحلیلگر بنیادی میتواند فرصت‌های سرمایه گذاری را شناسایی کند. بنابراین یک تحلیلگر بنیادی با بررسی صورت‌های مالی شرکت و فاکتورهای تاثیر گذار بر روند سودسازی شرکت در پی رسیدن به ارزش واقعی سهم در آینده دور یا نزدیک است. اکر بازار و شرایط عرضه و تقاضا طوری باشد که قیمت حال حاضر سهم با ارزش واقعی آن سهم در آینده یا در حال حاضر فاصله زیادی داشته باشد (خیلی کمتر یا خیلی بیشتر باشد)، تحلیلگر میتواند اعلام کند که سهم گزینه مناسبی برای خرید یا فروش است. به طور خلاصه هدف اصلی از تحلیل بنیادی یا فاندامنتال تعیین ارزش واقعی سهام شرکت‌ها است.

لزوم آشنایی با تحلیل بنیادی برای مبتدیان

در بازار بورس، افراد مبتدی به تحلیل تکنیکال بیشتر تمایل نشان میدهند تا تحلیل بنیادی. دلیل این امر واضح است. تحلیل بنیادی سخت تر است. بنابراین میتوان گفت کسانی که اصطلاحا بنیادی کار هستند، افراد حرفه‌ای تری هستند. اما باتوجه به این مسئله که تحلیل بنیادی دشوار تر از تحلیل تکنیکال است، چرا ما باید این روش تحلیلی را یاد بگیریم؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

تحلیل بنیادی یا تحلیل تکنیکال، مسئله این است!

در اکثر مواقع باید سهم را با تحلیل بنیادی انتخاب کرد و با تحلیل تکنیکال در نقطه مناسب وارد معامله شد. انتخاب مناسب سهم و نقطه ورود به معامله، هر دو به یک میزان دارای اهمیت است. یکی از تصورات رایج در مورد تحلیل تکنیکال این است که ما فقط می توانیم به وسیله تحرکات قیمت، سهم را تحلیل کرده و به معامله بپردازیم و هیچ نیازی به تحلیل بنیادی نداریم. این تصور به چند دلیل غلط است. اول اینکه درست است که همه چیز به قیمت خلاصه می شود و تحلیل تکنیکال برای پیش بینی روند‌های قیمتی در آینده نزدیک کفایت می کند اما هیچ تصویری از آینده دور قیمت به ما نخواهد داد. هیچ تحلیل گر تکنیکالی قادر نخواهد بود روند سهم را برای یکی دو سال آینده پیش بینی کند.

البته این نقصی برای تحلیل تکنیکال نیست، زیرا اصولا ما همچین انتظاری نباید از این نوع تحلیل داشته باشیم. در مقابل تحلیل بنیادی می تواند روند آینده دور را پیش بینی کند.

دومین دلیل نیاز افراد مبتدی به تحلیل بنیادی، نیاز آنها به انتخاب سهم‌هایی است که می‌خواهند از نظر تکنیکالی مورد بررسی قرار دهند. بدون تحلیل بنیادی ما نیاز به بررسی هر روزه تمامی سهم های بازار داریم که کار وقت گیر و کم بازدهی است. اما بوسیله تحلیل بنیادی ما می توانیم بسیاری از گروه های بازار را برای مدتی از دایره بررسی های خود حذف کنیم و از سهم‌های باقی مانده هم گلچینی از سهام‌های نابی که آینده خوبی خواهند داشت را بدست آورده و زیر نظر بگیریم تا هر زمان که سیگنالی برای ورود یافتیم با خیالی آسوده وارد معامله شویم.

✅✅✅ یک توصیه به افراد مبتدی

سعی کنید که با ذهنی باز و منعطف پذیرای تحلیل‌های بنیادی باشید که یکی از ارکان موفقیت بیشتر در بازار بورس، توجه به پتانسیل های بالقوه سهم می باشد. برای حرکت به سوی کمال در حرفه معامله گری، به هیچ روش و متدی برای تحلیل سهم، نه نگویید🔆

آموزش گام به گام تحلیل بنیادی برای انتخاب سهم مناسب

برای دانلود کتاب آموزش گام به گام تحلیل بنیادی روی لینک زیر کلیک کنید.

آیا میخواهید در بورس به موفقیت برسید؟ آیا نمیدانید چگونه یک سهم را از منظر بنیادی تحلیل کنید؟ نبود منبع آموزشی مناسب در زمینه تحلیل بنیادی انگیزه ای شد تا در یک کتاب آموزشی به زبانی کاملا ساده و کاربردی، به کمک تصاویر گویا و آموزش گام به گام، روش انتخاب یک سهم را بر اساس نکات بنیادی آموزش داده ایم. قطعا این روش آموزشی را در هیچ کجا پیدا نخواهید کرد! این کتاب الکترونیکی را به تمام کسانی که می خواهند در بازار بورس به موفقیت مستمر برسند توصیه میکنیم .

خرید و دانلود کتاب (قیمت با تخفیف: 45 هزار تومان)

مراحل تحلیل بنیادی در بورس

برای تحلیل بنیادی در بورس سه مرحله وجود دارد:

  • تحلیل بنیادی کلیت بازار بورس
  • تحلیل صنایع مختلف بورسی
  • تحلیل نمادهای بورسی

شما قبل از هر چیز باید بدانید آیا در برهه زمانی شرایط برای سرمایه گذاری در بورس مناسب است یا خیر. این موضوع را باید با بررسی نسبت دلار به شاخص بورس و بررسی P/E کلیت بازار انجام دهید. بورس ایران یک بورس دلار محور است و به طور خلاصه هر زمان قیمت دلار رشد چند برابری را تجربه کند، در صورتی که بورس در آن زمان رشد خاصی نکرده باشد زمان طلایی برای سرمایه گذاری در بورس است.

در وهله دوم باید به بررسی صنایع مختلف بورسی بپردازید و ببینید کدام صنایع در سال یا ماه‌های اتی می‌تواند مورد توجه بازار باشد و عملکرد بهتری خواهد داشت. در نهایت به بررسی و تحلیل بنیادی سهام شرکت‌های صنایع پیشرو خواهید پرداخت تا سبدی از ارزنده‌ترین سهام بورسی را برای خود تشکیل دهید. همواره باید تحلیل‌های خود را آپدیت کنید و سبد خود را اصلاح کنید. تمامی این سه مرحله را در یک ایبوک جمع و جور آموزش داده‌ایم که در ادامه به معرفی این ایبوک خواهیم پرداخت.

معرفی ایبوک آموزش تحلیل بنیادی برای انتخاب یک سهم

تحلیل بنیادی یک روش دو دوتا چهارتا است که اگر تمام متغییرهای لازم در اختیار تحلیلگر باشد، او می‌تواند آینده سودآوری و ارزشگذاری سهام یک شرکت را با ضریب خطای بسیار ناچیز پیش بینی کند. این موضوع نیازمند دانش تحلیلی کافی است. توجه کنید این مسئله دلیل بر آن نیست که با قطعیت بتوان قیمت سهام یک شرکت را پیش بینی کرد. قیمت را عرضه و تقاضا مشخص خواهد کرد اما به باور بنیادی کارها، قیمت هر چیزی روزی به ارزش ذاتی خودش می رسد. مسائل بنیادی دلایل حرکات قیمتی است و زمانی که شما بتوانید روند ارزشی یک سهم را پیش بینی کنید میتوانید فرصت های بازار را زودتر از تحلیلگران تکنیکی پیدا کنید.

معرفی کتاب آموزش تحلیل بنیادیِ سهم شناس PDF

همان طور که ذکر شد انتخاب یک سهم بر اساس تحلیل بنیادی و پیدا کردن زمان خرید بر اساس تحلیل تکنیکال، رمز موفقیت در بازار بورس است. به همین دلیل تیم سهم شناس یک Ebook آموزشی تهیه کرده است با عنوان “آموزش انتخاب سهم بر اساس تحلیل بنیادی به صورت گام به گام” که هم اکنون در اختیار شما مخاطبان سهم شناس قرار گرفته است. در این کتاب الکترونیکی به زبانی کاملا ساده و کاربردی، به کمک تصاویر گویا و آموزش گام به گام، روش انتخاب یک سهم را بر اساس نکات بنیادی آموزش داده ایم. قطعا این روش آموزشی را در هیچ کجا پیدا نخواهید کرد! این فایل آموزشی را به تمام کسانی که می خواهند در بازار بورس به موفقیت مستمر برسند توصیه می‌کنیم. 

فهرست مطالب این کتاب

توجه کنید این کتاب، یک کتاب صفر تا صد نیست. ما از بیان هر گونه تعاریف و اضافه گویی پرهیز کرده‌ایم، دقیقا به اصل مطلب پرداخته ایم. این کتاب یک روش سیستماتیک را برای شما بیان میکند که به کمک آن شما می‌توانید موقعیت‌های مناسب خرید را در انواع گروه‌های بورسی پیدا کنید. در واقع این کتاب یک کتاب جامع آموزش تحلیل بنیادی نیست بلکه یک کتابچه‌ی کاملا کاربردی و آموزش گام به گام برای انتخاب یک سهم میباشد. فهرست مطالب این ایبوک به شرح زیر است:

آموزش تحلیل بنیادی برای مبتدیان
فهرست مطالب ایبوک آموزش تحلیل بنیادی سهم شناس

فرمت این ایبوک تحلیل بنیادی (کتاب الکترونیکی) به صورت PDF است و به راحتی می‌توانید آن را در گوشی موبایل نیز مطالعه کنید.

آموزش گام به گام تابلوخوانی پیشرفته در بورس

برای دانلود کتاب آموزش گام به گام تابلوخوانی پیشرفته روی لینک زیر کلیک کنید.

تابلوخوانی در کنار تحلیل بنیادی و تکنیکال، بعد سوم بورس است. همه چیز در تابلوی معاملات سهم وجود دارد، اطلاعاتی که شاید در نگاه اول کسی متوجه آنها نشود اما با یادگیری تکنیک های تابلو خوانی و بازار خوانی می توانید به اطلاعات زیادی دست پیدا کنید و بر این اساس معاملات پر سودتری داشته باشید. در کتاب آموزش تابلو خوانی پیشرفته به مطالبی خواهیم پرداخت که در هیچ کلاس یا کتابی به شما آموزش نمی دهند. تکنیک هایی که حاصل سالها تجربه در بازار سرمایه است.

خرید و دانلود کتاب (قیمت با تخفیف: 39 هزار تومان)

پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را نیز بخوانید
2 نظرات
  1. صالح می گوید

    سلام. من بسته تحلیل بنیادی به زبان ساده رو گرفتم و یه سوال دارم
    مگر ناو ارزش دارایی منهای بدهی نبود پس چرا بعد از جمع دارایی های بورسی و غیر بورسی بدهی ها رو ازش کم نمیکنیم؟

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام، بله همین طور هست، جمع حقوق صاحبان سهام یعنی دارایی ها منهای بدهی ها، شما با در نظر گرفتن جمع حقوق صاحبان سهام در واقع بدهی ها رو از دارایی ها کم کردید.

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پکیج آموزش معاملات 90 درصدی

برای مشاهده توضیحات بیشتر، خرید و دانلود پکیج، روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده پکیج آموزشی