ابزار محاسبه‌ی آنلاین ناو (NAV) یک سهم

مفهوم ارزش خالص دارایی (Net Asset Value) یا به اختصار ناو (NAV) یک سهم، یکی از مفاهیم بنیادی است که در ارزش گذاریِ ذاتی سهام شرکت‌های سرمایه گذاری و هولدینگی کاربرد دارد. مفهوم ارزش ذاتیِ یک سهم در تحلیل بنیادی دارای اهمیت زیادی است که محاسبه ناو یکی از مهم‌ترین روش‌های تعیین ارزش ذاتی یک شرکت بورسی است. معمولا گفته میشود اگر قیمت روز سهمی زیر 70 درصد ناوش در حال معامله باشد آن سهم می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشد.

به طور کلی ناو یک شرکت از محاسبه تفاضل ارزش تمامی دارایی‌ها و بدهی‌ها تقسیم بر تعداد سهام شرکت بدست می‌آید. اما محاسبه‌ی عملی ناو به راحتی بیان فرمول بالا نیست و پیچیدگی‌های زیادی دارد.

چرا محاسبه‌ی ناوِ یک سهم کار ساده‌ای نیست؟

اصولا شرکت‌های سرمایه گذاری در بورس حوزه فعالیت گسترده‌ای دارند و با توجه به اینکه ساختار آنها به صورتی است که از هدف اصلی شرکت که همان سرمایه گذاری است دور می‌شوند، برای محاسبه‌ی ناو آنها با مشکلات زیادی روبرو هستیم. همچنین در ایران شرکت‌های سرمایه‌گذاری بورسی الزامی به محاسبه و ارائه خالص ارزش دارایی‌های روزانه ندارند و تنها صورت ‌وضعیت ماهانه پرتفوی سرمایه‌گذاری خود را ارائه می‌دهند. از طرفی اکثر شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه‌ی ما بر روی سهام شرکت‌های غیربورسی نیز سرمایه گذاری کرده‌اند و از آنجا که این شرکت‌ها در بورس حضور ندارند، نمی‌توان ارزش روز سهام آن‌ها را به ‌صورت دقیق برآورد کرد.

موضوع بعدی که کار محاسبه ناو یک سهم را سخت میکند این است که معمولاً شرکت‌های سرمایه‌گذاری به ‌جز دارایی‌های موجود در پرتفوی سرمایه‌گذاری‌های خود، دارایی‌های دیگری مثل زمین و املاک و مجوزهای متعدد دارند که این مهم می‌تواند بعضاً تأثیر بیشتری از اصل سرمایه‌گذاری‌ها در ارزش شرکت داشته باشد و محاسبه این موارد معمولا در ناو دیده نمیشود.

همه این مسائل باعث شده است که محاسبه‌ی دقیق ناو یک سهم بسیار پیچیده و یا حتی گاهی غیر ممکن باشد. بنابراین ممکن است تحلیلگران مختلف اعداد مختلفی را برای ناو یک شرکت واحد بدست بیاورند.

راه ساده و تقریبی برای محاسبه ناو

برای محاسبه ناو یک سهم روش‌های مختلفی وجود دارد. اما مطالب بالا ما را به این نتیجه می‌رساند که برای بازدهی و سرعت بیشتر در تحلیل نمادهای بورسی بهتر است ساده‌ترین و سریع‌ترین راه را برای محاسبه ناو انتخاب کنیم با درک این موضوع که این روش یک روش تقریبی است. اما یک تقریب بسیار خوب با درصد خطای کم که در ازای سرعت بخشیدن به محاسبات، میتوان از آن چشم پوشی کرد.

باید بدانید اصولا در تحلیل بنیادی اینکه ناو یک سهم برای مثال 1000 تومان باشد یا 1100 تومان خیلی اهمیتی ندارد و ناو سهم از جمله فاکتورهایی است که پیدا کردن حدودی آن کفایت می‌کند.

ما در اینجا ابزاری را در اختیار شما قرار داده‌ایم که می‌توانید به سرعت و به صورت آنلاین ناو شرکت‌های سرمایه گذاری را حساب کنید. روش پیاده سازی شده در این ابزار دقت بسیار بالایی دارد و روش مرسومی در محاسبه ناو یک شرکت سرمایه گذاری است. در ادامه به معرفی این ابزار خواهیم پرداخت.

ابزار محاسبه‌ی آنلاین ناو (NAV) سهم

همان طور که می‌دانید ناو یک شرکت سرمایه گذاری هر روز تغییر میکند (به علت تغییرات قیمت سهام شرکت‌های زیر مجموعه‌ی آن) و محاسبات ریاضیاتی زیادی را باید هر روز انجام دهید تا ناو شرکت‌های مختلف را بدست بیاورید. اما به کمک ابزار محاسبه‌ی آنلاین ناوِ سهم که به صورت اختصاصی توسط تیم سهم شناس طراحی شده است، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، به سرعت ناو شرکت‌های سرمایه‌گذاری را بدست آورید. در واقع این ابزار یک ماشین حساب است که به سرعت محاسبات ریاضی مورد نیاز را انجام می‌دهد. تنها کاری که شما باید انجام دهید، وارد کردن اطلاعات مورد نیاز به این ابزار است که وقت زیادی از شما نخواهد گرفت و نیازی هم به دانستن فرمول محاسبه و عملیات ریاضی انجام گرفته نخواهید داشت.

اطلاعات مورد نیاز برای محاسبه ناو

آموزش گام به گام تحلیل بنیادی برای انتخاب سهم مناسب

برای دانلود کتاب آموزش گام به گام تحلیل بنیادی روی لینک زیر کلیک کنید.

آیا میخواهید در بورس به موفقیت برسید؟ آیا نمیدانید چگونه یک سهم را از منظر بنیادی تحلیل کنید؟ نبود منبع آموزشی مناسب در زمینه تحلیل بنیادی انگیزه ای شد تا در یک کتاب آموزشی به زبانی کاملا ساده و کاربردی، به کمک تصاویر گویا و آموزش گام به گام، روش انتخاب یک سهم را بر اساس نکات بنیادی آموزش داده ایم. قطعا این روش آموزشی را در هیچ کجا پیدا نخواهید کرد! این کتاب الکترونیکی را به تمام کسانی که می خواهند در بازار بورس به موفقیت مستمر برسند توصیه میکنیم .

خرید و دانلود کتاب (قیمت با تخفیف: 45 هزار تومان)

در فیلد ابزار محاسبه‌ی آنلاین ناو سهم در پایین همین برگه، از شما خواسته شده که اطلاعات مربوط به 5 پارامتر را در جای مورد نظر وارد کنید که این اطلاعات شامل موارد زیر هستند:

  • ارزش سرمایه گذاری بورسی
  • ارزش سرمایه گذاری غیر بورسی
  • جمع حقوق صاحبان سهام
  • بهای تمام شده
  • سرمایه ثبت شده

منبع تمامی اطلاعات مورد نیاز در سایت کدال وجود دارد. دسترسی به این اطلاعات بسیار ساده است. برای این کار مراحل ساده‌ی زیر را دنبال کنید:

به سایت کدال به نشانی codal.ir وارد شود و در قسمت جستجوی اطلاعیه‌ها نماد شرکتی را که میخواهید ناوش را محاسبه کنید وارد نمایید و بر روی آن کلیک کنید (تصویر زیر).

جستجوی نماد در کدال

در مرحله بعد شما به دو گزارش “فعالیت ماهانه دوره 1 ماهه” و “گزارش صورت‌های مالی میان‌ دوره‌ای” نیاز دارید. آخرین گزارش مربوط به این دو گزارش را پیدا کنید. برای مشاهده‌ی انها روی آیکن سمت چپ “مشاهده اطلاعیه” کلیک کنید (تصویر زیر).

در گزارش مربوط به فعالیت ماهانه دوره 1 ماهه، در بخش صورت گزارش سرمایه‌گزاری‌ها، 4 تا از اطلاعات مورد نیاز برای محاسبه ناو وجود دارد که در تصویر زیر مشخص شده است. در این گزارش شما به این 4 عدد نیاز دارید که باید در فیلدهای مربوطه، آنها را وارد کنید.

سپس به گزارش “صورت‌های مالی میان دوره‌ای” مراجعه کنید. در این گزارش تنها به یک عدد نیاز دارید (در تصویر زیر مشخص شده است). این عدد را نیز در فیلد مربوط به “جمع حقوق صاحبان سهام” وارد کنید.

جمع حقوق صاحبان سهم

در انتهای بر روی دکمه محاسبه ناو سهم کلیک کنید. ناو سهم محاسبه شده و برای شما نمایش داده میشود. توجه کنید اعداد در صورت های مالی بر اساس میلیون ریال درج شده است ولی شما لازم نیست آنها را تبدیل به ریال کنید. همان اعدادی را که مشاهده میکنید وارد کنید. توجه کنید اعداد اعشاری وارد نکنید و علامت , در اعداد نباشد.

نرم افزار محاسبه ناو سهم


لطفا مقادیر مربوطه را با دقت وارد کنید.
آموزش گام به گام تابلوخوانی پیشرفته در بورس

برای دانلود کتاب آموزش گام به گام تابلوخوانی پیشرفته روی لینک زیر کلیک کنید.

تابلوخوانی در کنار تحلیل بنیادی و تکنیکال، بعد سوم بورس است. همه چیز در تابلوی معاملات سهم وجود دارد، اطلاعاتی که شاید در نگاه اول کسی متوجه آنها نشود اما با یادگیری تکنیک های تابلو خوانی و بازار خوانی می توانید به اطلاعات زیادی دست پیدا کنید و بر این اساس معاملات پر سودتری داشته باشید. در کتاب آموزش تابلو خوانی پیشرفته به مطالبی خواهیم پرداخت که در هیچ کلاس یا کتابی به شما آموزش نمی دهند. تکنیک هایی که حاصل سالها تجربه در بازار سرمایه است.

خرید و دانلود کتاب (قیمت با تخفیف: 39 هزار تومان)

پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را نیز بخوانید
89 نظرات
  1. مهدی فضل می گوید

    چرا در جواب NAN میاره؟؟

    1. مصطفی دهقان می گوید

      در وارد کردن اعداد دقت کنید و اعداد اعشاری هم بکار نبرید

  2. مهدی فضل می گوید

    برای محسابه کردن ارزش ذاتی شرکت های سرمایه گذاری فقط میشه از این روش استفاده کرد ؟ یا برای سهم هایی که در صنعت های مختلف فعالیا دارند هم میشه استفاده کرد؟

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام، این روش تنها مخصوص شرکت های سرمایه گذاری هست

  3. SAEIDI می گوید

    درود و خسته نباشید
    داخل این فرمت جدید اطلاعیه های کدال این مواردی که در تصویرهای نمونه شما موجود هست، وجود نداره . باید کدوم موارد رو انتخاب کنیم؟
    باسپاس

  4. بهروز می گوید

    سلام سرمایه ثبت شده در بالای صفحه ی صورت وضعیت پورتفوی در کدال، سهم وغدیر 72000000 نوشته شده . همین عدد رو وارد کنم یا ضرب در یک میلیون باید بشه این عدد؟

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام، همون عدد رو وارد کنید

  5. sajjad می گوید

    همه ی شرکت ها گزارش ماهیانه این شکلی مثل تاصیکو ندارند. باید اطلاعات رو از کجا پیدا کرد؟

    1. مصطفی دهقان می گوید

      بله، این روش محاسبه ناو تنها برای شرکت های سرمایه گذاری هست

  6. علی می گوید

    سلام من هرچی nav برکت میخوام حساب کنم نمیشد اعداد هم به این شکل وارد میکنم ۳,۴۷۴,۹۵۹

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام، علامت های اضافی رو حذف کنید، باید به این صورت وارد کنید ۳۴۷۴۹۵۹
      درضمن توجه کنید اعداد رو نباید کپی کنید بلکه باید دستی خودتون در فیلدهای مربوطه وارد کنید

  7. mahdi می گوید

    منظور از سهم مورد نظر در حال حاضر در محدوده فلان درصد از قیمت ناو سهم در حال معامله شدن است. یعنی چی ؟

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام، یعنی قیمت روز سهم مثلا فلان درصد ارزش ذاتی سهم است.

  8. رضا می گوید

    با سلام و تشکر از سایت فوق العاده با ارزش تان .سئوال من اینه که آیا در مورد شرکت های سرمایه گذاری می توان ناو سهم را همان ارزش واقعی و ذاتی سهم دانست که در دراز مدت ارزش روز سهم به این عدد نزدیک خواهد شد ؟

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام، ممنون، بله دقیقا همین معنی رو میده، البته در مورد این شرکت ها معمولا اگر 80 تا 90 درصد ناوشون معامله بشن میتونه رضایت بخش باشه و نباید توقع داشت قیمت به 100 درصد ناو برسه

  9. مسلم زحمتکش مزنگانی می گوید

    با سلام
    در کدال جدولهای ارائه شده این اعداد را نشان نمی دهد

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام، این جداول رو در گزارشات شرکت های سرمایه گذاری باید پیدا کنید نه شرکت های تولیدی یا خدماتی، شرکت های سرمایه گذاری و هولدینگ ها مثله، وتوسم، وصنعت، وبانک، وسپه، وتوشه، وصنا و … ،،، این شرکت ها معمولا با حرف “و” شروع میشن، البته استثنا هم زیاده، مثل تاصیکو، تاپیکو و …

  10. amin 30 می گوید

    سلام. من فایل اموزش انتخاب سهم بر اساس تحلیل بنیادی شما رو خریداری کردم و دارم ازش استفاده میکنم. ولی توی اون آموزش برای محاسبه ناو از بهای تمام شده استفاده نشده است. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام، چندان مهم نیست چون تاثیر زیادی نداره در کل نداره، برای محاسبه دقیق تر می‌تونید بهای تموم شده رو از ارزش سرمایه گذاری بورسی کم کنید.

  11. amin 30 می گوید

    سلام. امکانش هست ناو سهم تاصیکو رو بر اساس گزارش فعالیت مرداد ماه 99 بدست بیاریم. من p/nav 72 بدست آوردم.

  12. مهدی می گوید

    سلام ممنون از سایت خوبتون
    لطف کنید درخصوص محاسبه ناو سهم هایی که سرمایه گذاری نیستن هم فرمولی قرار بدید یا بگید به چه صورت محاسبه میشن

  13. حسن می گوید

    سلام خدمت شما بزرگوار
    اعداد در کدال به میلیون ریال است باید ضرب کنیم یا نه

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام، بله اعداد به میلیون ریال است ولی نیازی نیست، شما به همون میلیون ریال وارد کنید

  14. علی می گوید

    سلام دو تا سهم رو چک کردم تقریبا درست محاسبه کرد ولی وخارزم خیلی تفاوت داشت حدود ۱۸۳ بدست اورد!

  15. آرش می گوید

    سلام وقت بخیر.من وخارزم حساب کردم 146 درصد بدست آورد در صورتی که من اکثرا شنیدم که ناو وخارزم حدود 50 باید باشه.میتونید بررسی کنید؟ممنون

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام، احتمالا به خاطر پرتفوی غیر بورسی این سهم است، ارزش روز پرتفوی غیر بورسی این شرکت ها رو معمولا نمیشه حساب کرد ولی بعضیا میان یه حساب سرانگشتی میکنن که مثلا فلان شرکت غیر بورسی اینقدر میارزه، در حالی در روش بالا ما ارزش پرتفوی غیر بورسی رو از اطلاعیه شرکت میخونیم که و این عدد برای گذشته هست (مثلا 10 سال پیش که وخارزم اومده سهام فلان شرکت خارج بورسی رو خریده)، طبیعتا الان خیلی بیشتر میارزه

  16. محمد می گوید

    سلام من انجام دادم مثلا اومد .سهم مورد نظر در حال حاظر165.57 این باید زیر 70 باشه روش خوندش چطور میشه .ممنون.

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام، متوجه منظورتون نشدم!

  17. محمد می گوید

    سلام. میشه فرمول محاسبش رو هم بگین که یه وقت خواستم خودم محاسبه کنم.

  18. امین می گوید

    درود به شما سایت بسیار خوبیست

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام. ممنونم، لطف دارید

  19. آرش می گوید

    آقا عددی که این میده با عددی که با اون فرمول جمع سه شاخص تقسیم بر تعداد سهم فرق میکنه که، چرا؟

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام، تفاوتش بسیار کم هست، اون روش راحتره و این روش دقیق تر، هر دو در اختیار شما هست، در محاسبه ناو دقت زیاد لازم نیست و محاسبه تقریبی کافی هست.

  20. علی می گوید

    سلام عدد ناو که نشون میده به ریاله؟
    سوال بعدی اینکه، عدد ناو باید از قیمت روز سهم کمتر باشه تا بگیم این سهم ارزنده هست، درسته؟

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام، بله به ریال هست
      خیر، ناو ارزش ذاتی سهم است، قیمت اگر از ارزش داتی کمتر باشه ارزش خرید داره، حداقل 30 درصد کمتر از ناو باشه خوبه

  21. Behzad می گوید

    سر کاریه همه موارد زدم بدون اعشار نشد با اعشار نشد در ضمن شرکت شستا اطلاعاتشو زدم جواب نداد کلی وقتمون گرفت الان نیم ساعت این نوشته. لطفا مقادیر مربوطه را با دقت وارد کنید

  22. ابوالفضل می گوید

    سلام استفاده کردم.بسیار مفید وارزنده بودد. ممنون تشکر

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام، ممنون دوست گرامی

  23. زهرا می گوید

    سلام ممنون از سایت خوبتون.یه سوال داشتم استفاده از صورت مالی میان دوره منظورتون سه ماه هست یا شش ماهه یا یک ساله

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام، خواهش میکنم، فرقی نمیکنه

  24. سپهر می گوید

    سلام وقت بخیر. در فرمولی که بیان کردید گفتید ارزش سرمایه گذاری بورسی و ارزش سرمایه گذاری غیر بورسی. در صورتی که برای سرمایه گذاری غیر بورسی در کدال ارزشی وجود نداره.(یعنی فقط در قسمت سرمایه گذاری غیر بورسی بهای تمام شده آمده و حرفی از ارزش سرمایه گذاری غیر بورسی نیست.). چگونه بایید ارزش سرمایه گذاری غیر بورسی را پیدا کرد. در مورد مثال خودتون تاصیکو هم در قسمت سرمایه گذاری غیر بورسی فقط بهای تمام شده آمده.

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام ممنون. ارزش سرمایه گذاری غیر بورسی به روز نمیشه. یعنی شرکتها مجبور نیستند ارزش روز اونهارو بیارن. مقاله سهم های زیر خاکی رو نگاه کنید.

  25. مهدی می گوید

    سلام سرمایه ثبت نشده نباید با ثبت شده جمع بشه؟

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام
      خیر

  26. arash می گوید

    باسلام من پترول وارد کردم 7028.48 رسیدم یعنی ارزش واقعیش اینه ؟

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام، برای پیدا کردن پاسختون مقاله فیلتر برای پیدا کردن سهم با کمترین p/e رو مطالعه کنید

  27. مسعود کاظمی می گوید

    سلام.دراینجا پارامترهایی راآوردید که درجزوه ومقالات آموزشیتون نیاوردین!مثلجمع سرمایه گذاری انتهای دوره.یااینکه قبلا گفتید میشودبدون درنظرگرفتن جمع حقوق صاحبان سهم این محاسبه راانجام داد

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام، اون جمع سرمایه گذاری انتهای دوره تاثیر ناچیزی در نتیجه داره، برای همین وقتی میخواید دستی حساب کنید برای ایمکه از پیچیده شدن محاسبات جلوگیری کنیم از اون صرف نظر کردیم. به هر حال این ابزار هم در دسترس شماست و کار رو براتون راحت کرده

  28. مصطفی می گوید

    سلام
    ممکنه فرمولش رو هم بنویسید تا بدونیم چطور این محاسبه رو انجام داده

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام
      خیر

  29. نادر می گوید

    با سلام و احترام
    بعنوان مثال نماد فملی و خیلی نمادهای دیگر در کدال گزارشات مالی 1 ماهه و دوره ای از لحاظ چارت و ظاهر جداول با نمونه ای که مثال زده شده است(تاصیکو) کاملا متفاوت است. راهنمایی میفرمایید محاسبه ناو در فرمول آنلاین بچه شکل می شود؟

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام
      این ابزار فقط برای محاسبه ناو سرمایه گذاری هاست.

  30. نادر می گوید

    بطور واضح تر عرض کنم: ناو جداول مربوط به صورتهای مالی شزکتهای تولیدی و خدماتی را نرم افزار شما محاسبه می کند؟

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام
      خیر

  31. وحید می گوید

    سلام. وسخراج منفی شد، منفی یعنی چی؟
    وخارزم رو یه کانال 1 میلیون عضو ناو 2500 داده بود 1200 ناوشه با این فرمول. به کانالا اعتماد نکنید دوستان.

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام
      وخارزم ناوش ظاهریش 1200 تومانه ولی اگر پرتفوی غیر بورسی رو با قیمتهای روز حساب کنید به اعداد بسیار بالاتری میرسید.

  32. وحید می گوید

    یه سری سهم ها واقعا عجیبه مثل واعتبار گستر سرچشمه که پی بر ناو شون 350 تا 450 هست. طبیعیه که 3 4 برابر قیمت ناو شون معامله میشن یا چیزایی هست که این وسط من نمیدونم؟

  33. وحید می گوید

    ممنون که سوالات رو پاسخ میدین فکر نمیکردم انقدر سریع جوابم رو بدین. سپاسگزارم

  34. وحید می گوید

    برای فیلد حقوق صاحبان سهام از کدوم صورت مالی میاندوره ای استفاده میکنیم؟ 3 ماهه 6 ماهه 9 ماهه؟! مقادیر متفاوت هستند.

  35. احسان می گوید

    با سلام در محاسبه به روش فوق ” قیمت تمام شده سبد غیر بورسی ” لحاظ میشودبرای بدست آوردن ناو بر اساس “ارزش روز سبد غیر بورسی ” چه روشی پیشنهاد میکنید.بطور مثال در نماد ونیرو که 95% پرتفو غیر بورسی میباشد یا شرکتهایی که پرتفوی غیر بورسی قابل ملاحظه ای دارند چه باید کرد.

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام
      باید به صورت دستی محاسبه کنید
      نگاهی به مقاله نمونه یک تحلیل بنیادی کنید

  36. حسن می گوید

    سلام ارزش nav سهام یک شرکت هر چند وقت یک بار به روز رسانی می شود؟

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام
      هر ماه که گزارش ماهانه فعالیت شرکت میاد باید دوباره یه بررسی بکنید

  37. حسن شافعیان می گوید

    سلام, عالی بود
    آیا این فرمول ناو برای شرکتهای تولیدی مگه نیست؟ جمع حقوق صاحبان سهام تقسیم بر تعداد سهام.
    پس چرا باید برای شرکتهای سرمای گذاری این همه اطلاعات برای محاسبه باید وارد کرد؟

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام
      این مقاله برای محاسبه nav شرکت های سرمایه گذاری هست که البته میتونید بدون این محاسبات خودتون بشینید ارزش روز دارایی های غیر بورسی و پرتفوی بورسی رو حساب کنید و اگر شرکت بدهی هم داره اونو ازش کم کنید و nav رو بدست بیارید. کار سختی نیست.

  38. حسن شافعیان می گوید

    سلام . برای شرکتهای تولیدی آیا ناو=جمع حقوق صاحبان سهام تقسیم بر تعداد سهام نیست؟
    ممنون میشم جواب بدی

  39. mehdi saberi می گوید

    سلام
    من درکدال گزارش ماهانه رابازمیکنم اطلاعاتی که شما گفتید رونمیاره دربالا فقط نوشته گزارش فعالیت ماهیانه — صورت خلاصه سرمایه گذاریها به تفکیک گروه صنعت نمایش نمیده
    لطف بفرمایید راهنمایی کنید چطوراین مشکل روحل کنم ممنون

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام
      فقط فرمت گزارشات شرکت های سرمایه گذاری به این شکل هست و محاسبه nav هم برای اینگونه شرکت ها کاربرد داره. احتمالا شرکتی که مد نظر شماست از گروه سرمایه گذاری و هولدینگ ها نیست.

  40. 78 می گوید

    چرا جدیدا کار نمی کنه؟

    1. مصطفی دهقان می گوید

      بررسی میشه

  41. منصور می گوید

    هرچی میزنم کار نمیکنه

    1. مصطفی دهقان می گوید

      بررسی شد، مشکلی نداره، vpn تون رو خاموش کنید

  42. 78 می گوید

    من بدون وی پی ان میام…. متاسفانه یروز کارمیکنه 5 روز نه…. لطفا بررسی کنید. قبلا خیلی بهتر بود.

  43. سعید طهماسبی می گوید

    میشه فرمول ان ای وی روبگید که خودمون هم بتونیم محاسبه کنیم ممنون

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام
      در جزوه زیر توضیح دادیم کامل
      ایبوک اموزش تحلیل بنیادی

  44. عباس پالاش می گوید

    با این روش سهمی مثل وسپهر ناوش میشه ۱۹۰۴ ریال در صورتی که سهم قیمتش ۹۳۲۱ ریال است یعنی 489.57 درصد بیشتر از ناو حدودا ۵ برابر
    در صورتی که ناو صحیح وسپهر ۱۰۶۸۳ است و قیمت فعلی در حدود ۸۷ درصد ناو است

    سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات
    سرمایه ثبت شده:
    30,000,000
    پذیرفته شده در بورس
    ۱۳۶,۱۹۱,۶۶۸
    خارج از بورس
    ۳۱,۶۱۰,۳۳۰
    بهای تمام شده
    ۱۳۵,۹۷۳,۰۵۸
    جمع حقوق صاحبان سهام
    ۲۵,۲۸۹,۰۴۹

  45. رضا می گوید

    سلام و درود .تمام اعداد و ارقام رو بدون اعشار و خطا وارد میکنم و روی محاسبه ناو میزنم ولی بعد از چند دقیقه اصلا جواب نمیده و میزنه در حال محاسبه

  46. فاراد می گوید

    میچرخه و جواب نمیده

  47. sadegh می گوید

    واسه خودش میچرخه جواب نمیده

  48. سعید می گوید

    سلام من اعداد رو به دقت بدون اعشار وارد کردم(برکت) ولی متاسفانه جواب رو نمیاره! مشکل از کجاست؟

  49. علوی می گوید

    سلام

    چرا بهای تمام شده در فرمول ناو در کتاب بالا که گذاشته اید محاسبه نمیشه!

    اعتبار کدام فرمول بیشتره؟ کتاب! یا سایت!

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام، خیلی فرقی نداره، سایت دقیق تر هست، اما در هر دو حالت این ناوی که بدست میاد پایین تر از ناو واقعی هست چراکه ارزش پرتفوی غیر بورسی به روز در نظر گرفته نمیشه. اگر تلگرام دارید به شماره زیر در تلگرام یه پیام بدید تا آموزش های تکمیلی رو ارسال کنم براتون
      09229322075

  50. مهدی می گوید

    با سلام و خسته نباشید من هر چی برای ناو ثنور زدم نشد فقط میتابد

  51. ممل می گوید

    درود بر شما اعداد باید انگلیسی وارد شوند؟

    1. مصطفی دهقان می گوید

      سلام بله

  52. محمدی می گوید

    سلام فرمول رو هم بگید لطفا خودمون هم بتونیم محاسبه کنیم

    1. مصطفی دهقان می گوید

      ارزش پرتفوی بورسی و غیر بورسی رو باهم جمع کنید کافی هست

  53. کاظم می گوید

    سلام تشکر. روش خوبی آموزش دادید.لطفابرای شرکتهای دیگر هم راهنمائی بفرمائید.

    1. مصطفی دهقان می گوید

      برای تحلیل های مشابه به کانال تحلیل بنیادی سهم شناس در تلگرام بپیوندید.
      برای این منظور با آیدی زیر در تلگرام در تماس باشید
      mostafadehghan20

دیدگاه خود را بیان کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پکیج آموزش معاملات 90 درصدی

برای مشاهده توضیحات بیشتر، خرید و دانلود پکیج، روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده پکیج آموزشی